روزنامه «ماینیچی شیمبون» ژاپن اعلام کرد این کشور قرار است به دلایل امنیتی فعالیت رآکتور‌های سوم و چهارم نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودو، ژاپن به دلایل امنیتی و در ارتباط با اقدامات ضدتروریستی، دو رآکتور هسته‌ای خود را غیرفعال می‌کند.

روزنامه «ماینیچی شیمبون» روز یکشنبه در گزارشی نوشت: شرکت کانسای الکتریک پاور قرار است فعالیت رآکتور‌های سوم و چهارم نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما را متوقف کند، زیرا اصول امنیتی ضد تروریستی در آن‌ها رعایت نشده است.

بر اساس گزارش این روزنامه ژاپنی، فعالیت این رآکتور‌ها در تابستان ۲۰۲۰ [۱۳۹۹] متوقف خواهد شد، زیرا مجوز فعالیت آن‌ها در ماه‌های اوت و اکتبر منقضی می‌شود. تا پیش از آن زمان این شرکت فرصت کافی نخواهد داشت تا زیرساخت‌ها را به روز رسانی کند و دیگر اقدامات لازم برای اخذ معافیت‌های جدید از اداره قوانین هسته‌ای ژاپن را انجام دهد.

گفته می‌شود یکی از دلایل توقف فعالیت آتی این رآکتور‌ها رسوایی فساد در شرکت کانسای الکتریک پاور است که امسال افشا شده است. در تحقیقات اولیه مشخص شده است که مدیریت این شرکت ۳۲۰ میلیون ین (حدود ۳ میلیون دلار) از یک شرکت عمرانی که به دنبال انعقاد قرارداد برای اجرای برخی پروژه‌ها در محوطه نیروگاه در شهر تاکاهاما بوده، دریافت کرده است.

بنا بر گزارش روزنامه ماینیچی شیمبون، این رسوایی احتمالا از سرگیری فعالیت رآکتور‌های اول و دوم را که برای سال ۲۰۲۱ [۱۴۰۰] برنامه‌ریزی شده بود، به تعویق خواهد انداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار