دادستان عمومی وانقلاب شهرستان زرند برگزاری منظم و هدفمند شورای طبقه بندی زندان را موجب نیل به سیاست‌های قوه قضائیه و در راستای کاهش جمعیت کیفری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سید مهدی قویدل دادستان عمومی وانقلاب شهرستان زرند در شورای طبقه بندی مددجویان زندان زرند که با دادیار ناظر زندان، رئیس زندان و سایر اعضاء شورا در محل زندان زرند برگزار شد، گفت: در این جلسه به ۷۶ مورد از درخواست‌های زندانیان (بند بسته و باز) رسیدگی که از این تعداد ۳۹ مورد از درخواست‌ها موافقت شد؛ که از آن جمله تعداد ۳۳ نفر به رأی باز منتقل، تعداد ۱۳ نفر به مرخصی و تعداد ۲ نفر مرخصی منتهی به آزادی و مابقی درخواست‌ها به لحاظ نبود احراز شرایط مخالفت گردید.

قویدل افزود:زندان زرند براین مبنا وهمچنین درجهت توجه به حقوق شهروندی مددجویان، جلسات شورای طبقه بندی را بطور منظم برگزار نموده وبه این ترتیب امتیازات گوناگون به زندانیان واجدالشرایط ازجمله مرخصی، رای باز، آزادی مشروط، مرخصی منتهی به آزادی و... را اعطا گردیده است.

او تصریح کرد:پایبندی به مقررات زندان، حسن اخلاق و رفتار مدجویان در حین تحمل و تائید آن توسط مسئولین زندان و نیز شرکت در برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اصلاحی را یکی از مولفه‌های بهرمندی بیشتر از تهسیلات اعطائی به مدجویان همانند انواع مرخصی، تبدیل وضعیت به بند باز، آزادی مشروط و تعلیق مجازات دانست.

این مقام قضائی اظهار کرد:درخواست مدجویان زندانی که در کلاس‌های فرهنگی، قرآنی و اشتغال و حرفه آموزی شرکت فعال داشته باشند از امتیازات بیشتری برخوردار خواهند شد.

در ادامه تویسرکانی رئیس زندان ضمن تشکر ازدادستان و قاضی ناظر زندان بدیل اهتمام نسبت به حضورجهت تشکیل مرتب جلسات شورای طبقه بندی، ویژگی بارز جلسات شورای طبقه بندی رابررسی بعضی ازپرونده‌های قضایی در حضورخود زندانی برشمرد وآثار و نتایج این امکان حضور را بسیار مفید ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.