مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته مجموع مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ۱۲۰ هزار نفر بوده که امسال این تعداد به ۱۷۴ هزار نفر رسیده است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان کمک‌های مردم آذربایجان‌غربی به کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: در هشت ماهه امسال بیش از ۱۱۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان کمک توسط خیرین و مردم استان به کمیته امداد انجام شده است.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است، افزود: امسال همچنین میزان صدقات با ۱۷ درصد رشد به پنج میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان رسیده که این میزان از ۱۴۱ هزار و ۹۱۸ صندوق صدقه شهری و خانگی جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود پنج هزار و ۲۹۷ نفر از فرزندان ایتام و بیش از پنج هزار و ۱۰۰ فرزند محسنین در سطح استان ادامه داد: در هشت ماهه امسال برای سه هزار و ۷۰۰ نفر از این فرزندان حامی پیدا شده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: سال گذشته مجموع مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ۱۲۰ هزار نفر بوده که امسال این تعداد به ۱۷۴ هزار نفر رسیده است.

سهندی با اشاره به پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومان کمک هزینه معیشتی به این تعداد مددجوی تحت پوشش استان تصریح کرد: هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک به اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان است تا به این طریق به تدریج افراد روی پای خود ایستاده و از حالت مددجویی خارج شوند.

وی تصریح کرد: ایجاد کارگاه‌های تولیدی محل، اجرای طرح‌های پنل خورشیدی، آموزش و ارائه تسهیلات برای مشاغل خانگی از جمله قالی‌بافی از جمله این اقدامات در راستای خودکفایی مددجویان است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.