کمیسیون اروپا مخالفت خود را با تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم ۲ اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، کمیسیون اروپا در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ اعلام کرد با هر گونه تحریم واشنگتن که فعالیت قانونی شرکت‌های اروپایی را هدف قرار دهد، مخالف است.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: در حال حاضر، کمیسیون [اروپا] در حال بررسی تأثیر احتمالی این اقدامات بر روی شرکت‌های اروپایی است.

این مقام تأکید کرد بروکسل با مجازات‌هایی که تجارت و فعالیت اقتصادی قانونی شرکت‌های اروپایی را هدف قرار دهد مخالف است. روسیه و آلمان، دو ذینفع مهم پروژه نورد استریم ۲ پیش از این نیز تحریم‌های آمریکا را محکوم کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه در مورد تحریم‌های آمریکا علیه طرح نورد استریم ۲ اعلام کرد این کشور به اجرای پروژه‌های اقتصادی بدون در نظر گرفتن تحریم‌ها ادامه می‌دهد. آلمان نیز این تحریم‌ها را غیرقابل درک عنوان کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز لایحه بودجه ۱.۴ تریلیون دلاری را به منظور جلوگیری از تعطیل شدن دوباره دولت این کشور امضا کرد. بخشی از این بودجه شامل مجازات‌های مربوط به خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ است که با هدف تنبیه کشور‌ها و شرکت‌هایی که در این پروژه فعالیت دارند، اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار