آلمان به تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، اولریک دمر، معاون سخنگوی دولت آلمان امروز شنبه به تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ و خط لوله گازی ترکیه واکنش نشان داد و ضمن ابراز تاسف در این خصوص تاکید کرد: برلین چنین تحریم‌های فراسرزمینی که شرکت‌های آلمانی و اروپایی را هدف قرار می‌دهد، رد کرده و آن را مداخله در امور داخلی خود تلقی می‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات روز پنجشنبه در مورد انتقال گاز اوکراین، تصریح کرد: این اقدام آمریکا که در درجه اول با حمایت از اوکراین توجیه می‌شود، کاملا غیر قابل درک است. روسیه و اوکراین در خصوص توافق بنیادی درباره انتقال انرژی که تا سال ۲۰۲۰ عملی می‌شود و از سوی کمیسیون اروپا و برلین حمایت شده است، به اتفاق نظر رسیده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم ۲ انتقاد و تحریم را ابزار واشنگتن برای جلوگیری از توسعه دیگر کشور‌ها توصیف کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز لایحه بودجه ۱.۴ تریلیون دلاری را به منظور جلوگیری از تعطیل شدن دوباره دولت این کشور امضا کرد. بخشی از این بودجه شامل مجازات‌های مربوط به خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ است که با هدف تنبیه کشور‌ها و شرکت‌هایی که در این پروژه فعالیت دارند، اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار