دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان از افزایش ۳۰درصدی کیفیت اجیل و خشکبار در بازار اصفهان خبرداد.

علیرضا همسیان دبیر اتحادیه آجیل وخشکبار اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار داشت:خوشبختانه کیفیت آجیل و خشکبار در بازار اصفهان به صورت سالانه در حال افزایش است و در سال جاری نیز کیفیت آجیل و خشکبار اصفهان در مقایسه با سال گذشته ۳۰درصد رشد داشته است.

او در خصوص افزایش تولید کارگاه‌های تولیدی آجیل پزی اصفهان افزود: در اصفهان حدود ۶۰کارگاه آجیل پزی وجود دارد که خوشبختانه تولید کارگاه‌های آجیل پزی در اصفهان حدود ۲۵تن افزایش داشته است.

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان تاکید کرد:با توجه به افزایش تولید آجیل در سال جاری هیچ گونه کمبود آجیل و خشکباری در بازار اصفهان وجود ندارد.

همسیان در خصوص تامین اجیل مورد نیاز بازار اصفهان برای شب یلدا ادامه داد:با توجه به مدیریتی که از سوی اتحادیه اجیل و خشکبار اصفهان صورت گرفته اجیل مورد نیاز بازار اصفهان برای شب یلدا تامین خواهد شد.

او گفت:در حال حاضر اصلی مشکل بازار اصفهان کاهش شدید قدرت خرید مردم در بازار آجیل و خشکبار اصفهان است.

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان گفت:با توجه به کاهش اسقبال مردم در بازار آجیل و خشکبار اصفهان نرخ آجیل و خشکبار برای شب یلدا در بازار اصفهان حدود ۲۰درصد کاهش یافت.

همسیان ادامه داد:امید واریم تا با کاهش نرخ اجیل در بازار اصفهان شاهد استقبال خوبی از سوی مردم در شب یلدا باشیم.

او در خصوص گرانی بی منطق برخی اقلام آجیل در بازار اصفهان تاکید کرد:متاسفانه نبود مدیریت بر نحوه نرخ گذاری یکسان باعث ایجاد نوسان قیمت و افزایش بی منطق برخی اقلام آجیل از جمله بادام و بادام هندی در بازار اصفهان شده است.

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان در خصوص کمبود بادام در بازار اجیل و خشکبار اصفهان اضافه کرد:اصلی‌ترین علت کمبود و گرانی بادام در بازار اصفهان سرمازدگی بخش زیادی از اراضی بادام اصفهان طی پاییز امسال بود.

همسیان در خصوص گرانی بادام هندی در بازار اجیل و خشکبار اصفهان گفت: متاسفانه به دلیل توقف بی مورد واردات این محصول از سوی کشور هند به داخل کشور شاهد افزایش بسیار زیاد نرخ این محصول در بازار اجیل و خشکبار اصفهان هستیم.

او ادامه داد:در حال حاضر نرخ اقلام آجیل و خشکبار در بازار اصفهان از جمله پسته بین ۹۰تا ۱۱۰هزار تومان، بادام بین ۱۸۰تا۲۶۰هزار تومان، تخم کدو بین ۵۰تا۶۰هزار تومان و تخم افتابگردان بین ۳۰تا ۳۵هزار تومان در بازار اصفهان به صورت یکسان فروخته خواهد شد.

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان یا آور شد: در حال حاضر هیچ گونه صادراتی در زمینه آجیل و خشکبار اصفهان وجود ندارد، اما واردات انواع اجیل از استان‌هایی مانند همدان، کرمانشاه، تبریز، ارومیه و شهرکرد به استان اصفهان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.