مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از اجرای طرح ملی سایت الگویی تولیدی و ترویجی زنبورعسل در شهرستان نیر خبر داد.

رضا ناصری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تأمین امنیت غذایی و گسترش دانش فنی نظام نوین ترویج کشاورزی، این طرح با همکاری بین مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی، ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و دامپزشکی استان از یک سو و اداره‌های ترویج، بهبود تولیدات دامی، مرکز جهاد کشاورزی حومه و شبکه دامپزشکی این شهرستان از سوی دیگر، یک مورد سایت الگویی تولیدی ترویجی تحت عنوان "پرورش زنبور عسل" از محل اعتبارات ملی در روستای یامچی علیا بخش مرکزی دهستان رضاقلی قشلاقی این شهرستان در زنبورستان شهرام افشاری در سال زراعی ۹۹-۹۸، اجراء می‌گردد.

او افزود: تعداد بهره برداران بومی در سطح شهرستان ۲۰۱ نفر و تعداد بهره برداران مهاجر ۴۲ نفر، میزان برداشت از کلنی‌های بومی ۱۶۵ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم و از کلنی‌های مهاجر ۴۷۲ هزار کیلوگرم می‌باشد که تعداد کندو‌های مدرن بومی موجود، ۱۱ هزار و ۸۰۰ عدد و تعداد کندو‌های مهاجر موجود در سطح شهرستان ۱۸ هزار و ۸۸۰ عدد می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر بیان کرد: پس از برگزاری جلسه‌های کمیته شهرستانی و دهستانی، اولین کارگاه آموزشی جلسه سایت الگویی زنبور عسل با حضور حدود ۳۰ نفر از زنبور داران شهرستان و با حضور کارشناسان استان و شهرستان در مرکز جهاد کشاورزی حومه نیر برگزار گردید.

ناصری افزود: در این کارگاه، روش‌های تغذیه و نگهداری در زمستان، شیوه‌های نوین زنبورداری، تولید عسل طبیعی و سالم و با کیفیت به زنبور داران آموزش داده شد.

او تصریح کرد: با اجرای این طرح، افراد شرکت کننده می‌توانند ضمن آشنایی با آموزش‌های لازم در این زمینه و افزایش توانمندی خود، اطلاعات مربوطه را به سایر بهره‌برداران انتقال دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.