مسئول بسیج دانشجویی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : بسیج دانشجویی پیشتاز وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،قاسم امجدیان مسئول بسیج دانشجویی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : در روزگاری که استکبار اسلام و انقلاب اسلامی را مایه اضمحلال خود و طلوع دین در قلوب ملت‌ها را ناقض استثمار خود و سکولاریزم یا همان جدایی دین از حوزه اجتماع و تعاملات اجتماعی را آب حیات نحس خود تشخیص داده است، ارزش وحدت حوزه و دانشگاه بیش از هر چیزی رخ می‌کند.

او گفت : مراد از وحدت حوزه و دانشگاه این است که این دو نهاد و نظام علمی که مرجع اصلی کشور هستند، در مبانی معرفتی، در منطق علمی و در غایت گزینی به وحدت رسیده و در یک جبهه قرار گیرند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در هدف» و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو، ملت شاهد - ملتی که مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا کنند، تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عمل شان پیاده کنند، حرکت کنند. وحدت حوزه و دانشگاه عبارت از این است که ما این دو کانون علمی، این دو مرکز تعلیم و تعلم را از لحاظ اخلاق حاکم بر آن ها، از لحاظ سیستم و سازماندهی حاکم بر آن ها، و از لحاظ برخی از محتوا‌ها به هم نزدیک کنیم.»

امجدیان با تاکید بر اینکه این مهم تنها با رجوع به معارف و اصول تفکر دینی مهیا می‌شود، گفت: حوزه و دانشگاه دو جبهه‌ای است که دشمن از دیرباز آن‌ها را هر کدام به نحوی مورد حمله قرار داده است.

او گفت: حضرت امام خمینی (ره) در این خصوص می‌فرمایند: «.. از این جهت، چون دو جبهه [روحانی و دانشگاهی]را برای خودشان خطر می‌دانستند، حمله شان به این دو جبهه بود. متن‌ها فرم حمله شان فرق داشت... این دو قوة اسلام، قوة روحانیت و قوة دانشگاهی، می‌توانست در مقابل این‌ها بایستد... شروع کردند تبلیغات به ضد روحانیت که جدا کنند روحانیت را از دانشگاه، و همه را از مردم.»

مسئول بسیج دانشجویی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مربوط به برهه خاصی از زمان نیست که گفته شود در زمانی به این امر نیاز بوده و اکنون بی نیاز از آن هستیم بلکه یک راهبرد است نه سیاستی مقطعی که از آن گذشته باشیم که یکی از آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) است.

امجدیان گفت: آرمان‌های امام راحل (ره) که بعد از انقلاب بسیار به آن نزدیک شده ایم دیگر بمثابه زمانی نیست که بنیان گذار کبیر انقلاب فرمودند حوزوی دانشجو را تکفیر و دانشجو حوزوی را تحمیق می‌کرد.

او گفت: زمانی که سوء ظن به همدیگر بسیار عمیق و گسترده بود دانشگاه با عالم دینی بیگانه بود و علماء دین با دانشگاه، امروز حضور دانش آموختگان دانشگاه در حوزه‌های علمیه و حضور طلاب حوزوی در دانشگاه‌ها بسیار زیاد است و این مهم روز به روز رو به فزونی است.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: هنوز هم از وحدت مد نظر حضرت امام (رحمه الله) فاصله داریم هنوز هم ناله‌های ضعیف هم نفسان طاغوت و نفاق به گوش می‌رسد که در حضیض ذلتشان دم از دین ستیزی و جدایی دین از سیاست می‌زنند و به احکام اسلامی در قالب‌های مختلف گاهی در لباس دانشجو و گاهی پنهان پشت صحنه و ... حمله ور می‌شوند که نیاز به هوشیاری دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه است و همانگونه که امام (رحمه الله) فرمودند:" عزیزان من! اگر اسلام را می‏خواهید و کشور را، به فرمان خدای متعال گوش فرا دهید و اطاعت کنید که می‏فرماید: وَ أَطِیعُواالله وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ اختلاف و نزاع، شما را به شکست می‏کشد و قدرت را از شما سلب می‏کند، و رنگ و بوی شما را در جوامع بشری می‏برد. وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ‌الله جَمِیعاً وَ لَا تَفَرَّقُوا".

امجدیان گفت: بسیج دانشجویی علاوه بر اینکه در زمینه‌های مختلف جهادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و. خوش درخشیده، پیشتاز وحدت حوزه و دانشگاه بوده و در این راستا با آغوش باز پذیرای طلاب و دانشجویان در تعمیق این امر مهم است امیدواریم شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.