همایش جشن ثبت ملی میراث طبیعی شهرستان رضوانشهر برگزار شد.

برگزاری همایش جشن ثبت ملی میراث طبیعی رضوانشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: استان گیلان به لحاظ برخورداری از میراث فرهنگی از جمله استان‌های غنی کشور است که با ۳ هزار اثر تاریخی شناخته شده که یک هزار و ۱۴۱ اثر آن نیز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و شهرستان رضوانشهر دارای ۱۵۰ اثر شناخته شده و ۵۳ اثر ثبتی است.

او افزود: در همایش ملی ثبت میراث طبیعی که در شهریور ماه در بندرانزلی برگزار شد، ۱۶ اثر طبیعی استان گیلان به ثبت ملی رسید که از این میان سهم رضوانشهر ۳ اثر طبیعی آبشار ویسادار، گل لاله واژگون و رویشگاه گل صدتومانی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان هدف از ثبت میراث فرهنگی و طبیعی را شناساندن اثر در سطح ملی و معرفی به گردشگران دانست و اظهار داشت: ثبت آثار موجب حساسیت بین مردم و مسئولین نسبت به حفاظت و جلوگیری از هرگونه تجاوز به اثر می‌شود.

امیرانتخابی گفت: ثبت اثر در واقع بهانه‌ای است تا با برگزاری برنامه‌های گوناگون همچون جشنواره‌ها و همایش‌ها اهمیت آثار را به یکدیگر یادآوری کنیم و این آثار ملی را پاس بداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.