رسانه‌های فنلاندی اعلام کردند دولت این کشور تصمیم گرفته کودکان داعشی را که در اردوگاه الحول سوریه به سر می‌برند هرچه سریعتر به خانه بازگرداند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک روزنامه فنلاندی گزارش داد دولت نوپای سوسیال دموکرات این کشور تصمیم گرفته کودکان داعشی را که در اردوگاه الحول سوریه به سر می‌برند هرچه سریعتر به خانه بازگرداند.

سانا مارین، نخست وزیر فلاند که جوانترین نخست وزیر جهان است و به تازگی برای این مقام انتخاب شده، با اعلام این تصمیم تاکید کرد برخلاف کودکان دولت هیچ تعهدی برای کمک کردن به مادران آن‌ها که داوطلبانه به سوریه رفته و به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند ندارد.

دولت فنلاند تاکید کرد: مقامات همواره باید از رعایت قوانین فنلاند و قوانین بین المللی اطمینان یابند. تصمیم برای بازگرداندن فرزندان داعش به فنلاند به صورت موردی اتخاذ خواهد شد. هدف دولت آن است که همیشه منافع کودکان به بهترین شکل تامین شود. دولت نماینده ویژه‌ای را در وزارت امور خارجه منصوب کرده تا بر روند پذیرش کودکان نظارت داشته باشد. دولت متعهد شده تا اطمینان حاصل شود که افرادی که به کشور باز می‌گردند هیچ گونه تهدیدی برای امنیت ایجاد نخواهند کرد.

در حال حاضر، ۱۱ زن و ۳۹ کودک فنلاندی در اردوگاه الحول در شمال شرق سوریه به سر می‌برند که سرنوشت آن‌ها به یک آزمایش مهم برای دولت نوپای فنلاند تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار