گروهی از مورخان آمریکایی با امضا نامه‌ای از مجلس نمایندگان خواستند تا رای به استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بیش از ۷۰۰ نفر از مورخان آمریکایی با امضای نامه‌ای از مجلس نمایندگان این کشور خواستند تا رای به استیضاح دونالد ترامپ دهد. در نامه این مورخان آمریکایی از بی اعتنایی ترامپ به حاکمیت قانون را نماد آشکار و خطری بالقوه برای قانون اساسی یاد شد.

در بخشی از این نامه آمده است: به عقیده ما اگر سوء رفتار‌های رئیس جمهور او را به سطح استیضاح نرساند، در واقع هیچ کاری در این زمینه انجام نشده است.

نامه گروهی مورخان آمریکایی در حالی به امضا رسید که مجلس نمایندگان این کشور آماده می‌شود تا رای تاریخی خود را در خصوص بند‌های مربوط به استیضاح رئیس جمهور ارائه دهد. مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه قرار است در خصوص سوء استفاده ترامپ از قدرت و کارشکنی در کار کنگره رای دهد.

نام ران چرنو، جان میچام و داگلاس برینکلی، مورخان بنام آمریکایی در میان امضا کنندگان این نامه مهم به مجلس نمایندگان به چشم می‌خورد. به گفته این مورخان آمریکایی سوء استفاده‌های مکرر و آشکار از قدرت از سوی ترامپ دقیقا همان چیزی است که در ذهن همگان به عنوان زمینه لازم برای اسیتضاح و عزل رئیس جمهور وجود دارد.

در این نامه با اشاره به رفتار ترامپ به عنوان مصداقی از عوام فریبی بی پروایانه خواستار استیضاح او به دلیل صدمات مکرر به حاکمیت قانون و دموکراسی شد. اوایل ماه جاری نیز گروهی موسوم به «حفاظت از دموکراسی» در نامه‌ای جدگانه که از سوی ۵۰۰ استاد حقوقی نوشته شده بود از مجلس نمایندگان خواست تا رای به استیضاح ترامپ دهند. در نامه مذکور اینگونه استدلال شد که شواهد قاطعی وجود دارد مبنی بر اینکه ترامپ به دنبال اعمال فشار به یک کشور خارجی برای تحقیقات علیه مخالفان سیاسی خود بوده و به سوگند خود به عنوان رئیس جمهور خیانت کرده است.

دموکرات‌ها معتقدند ترامپ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را تحت فشار قرار داده است تا دو تحقیق را که از نظر سیاسی به نفع او بود آغاز کند، از جمله تحقیق در خصوص جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰. آن‌ها همچنین می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک هزینه نظامی به اوکراین را برای اهرم فشار بر این کشور متوقف ساخته بود تا خواسته‌هایش انجام شود.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه بند‌های مربوط به طرح استیضاح ترامپ را به تصویب رساند. بر این اساس، این کمیته دو بند تصویب شده برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را به منظور رای گیری به صحن عمومی مجلس نمایندگان آمریکا فرستاد. این رای گیری قرار است پیش از تعطیلات کریسمس برگزار شود. با توجه به برتری تعداد کرسی‌های نمایندگان دموکرات در این مجلس، این طرح به تصویب خواهد رسید، اما در مجلس سنا که طرح استیضاح به دو سوم آرا نیاز دارد، جمهوری خواهان دست برتر را دارند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار