معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت : در تلاشیم به مهمترین تولیدکننده عسل در کشور تبدیل شویم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حاتمی معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري با بیان اینکه هم اکنون در تولید عسل رتبه چهارم کشور هستیم گفت : استان‌کرمانشاه با دارا بودن چهار میلیون زنبور از نطر تولید عسل در رتبه چهارم کشوری قرار دارد و در تلاشیم با دو برابر کردن این تعداد به رتبه اول کشوری دست پیدا کنیم که با برنامه‌ ریزی‌هایی که انجام شده و عزمی که وجود دارد تحقق این امر امکان پذیر است.

او به بیان این نکته که عسل یکی از تولیدات جدی استان کرمانشاه است گفت : در تلاشیم که شهرستان صحنه بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارد به شهر عسل تبدیل شود و المان این مسئله نیز در وروری این شهرستان نصب شود.

او گفت: با اجرای زنجیره ارزش عسل و بر اساس نظرات کارشناسی فعالان این حوزه، امکان تولید پنج هزار شغل در زنجیره عسل از جمله ساخت کندو، تولید و بسته بندی عسل، فراوری‌های مرتبط با موم و گرده زنبور و...وجود دارد اما ما در مرحله نخست بر روی ایجاد هزار شغل در قالب توسعه واحدهای موجود و هزار شغل در قالب ایجاد شغل‌های جدید برنامه ریزی کرده ایم.

حاتمی به زنجیره ارزش بوقلمون اشاره کرد و گفت: در تلاشیم که مزارعی برای پرورش بوقلمون مشخص و در اختیار پرورش دهندگان قرار دهیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.