استاندار بوشهر گفت: دریادلان نیروی دریایی ارتش، با رشادت و مجاهدت کشتی‌هارا همراهی می‌کنند و صادرات کشور با آرامش انجام می‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گرواند استاندار بوشهر در همایش تجلیل از قهرمانان و خانواده شهدای نیروی دریایی ارتش که امروز با عنوان اولین پیروزی برگزار شد، بیان کرد: امروز دشمن در میدان‌های جنگ شکست خورده و میدان‌های نبرد را خالی کرده است.

او افزود: دشمن تلاش دارد به معیشت مردم آسیب بزند که به فضل پرورگار در این زمینه هم شکست خواهد خورد.

استاندار بوشهر ادامه داد: اقدامات دلاوران نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس این انگیزه را به جوانان امروز داده که در مقابل امریکایی‌ها سینه سپر کنند و آن‌ها را ذلیلانه به اسارت بگیرند.

گراوند عنوان کرد: اگر امروز دشمن حرفی از حمله نظامی نمی‌زند، به علت رشادت دریادلان نیروی دریایی است که از دلاوران هشت سال دفاع مقدس درس مقاومت آموخته اند.

او گفت: امروز مجتمع علم و فناوی دانشگاه خلیج فارس به نام مرواید نام گذاری می‌شود تا نام یاد و شهدا در این مکان آموزشی گرامی بماند تا جوانان امروز نیز از این حماسه‌های غرور آفرین مطلع شودند.

او افزود: امروز صادرات کالاهای ایرانی، به برکت وجود دریادلان نیروی دریایی در آرامش کامل انجام می‌گیرد.

استاندار بوشهر ادامه داد: نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس یکی از راهبردی‌ترین نیرو‌های ارتش رژیم بعث عراق یعنی نیروی دریایی را نابود کرد که تاثیر مهمی در آینده جنگ تحمیلی داشت.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر نیز گفت: دریادلان نیروی دریایی با روحیه قوی به مقاومت خود ادامه می‌دهند و نبرد قهرمانانه آنان در آب‌های بین‌المللی نشانه اقتدار این نیروی راهبردی است.

ناخدا یکم جعفر تذکر بیان کرد: تجربه پیشکسوتان، نقشه راهی برای نیروهای جوان است تا بتوانند در خلیج عدن و دریای سرخ از منافع ملی محافظت، و با تروریسم دریایی مقابله کنند.

در پایان این همایش، مجتمع علم و فناوری دانشگاه خلیج فارس به یاد عملیات مروارید، «مروارید» نام گذاری، و از خانواده شهدای نیروی دریایی ارتش و جانبازان هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.