دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در قزوین گفت: سرمایه اجتماعی در نظام ما موضوع مهمی است و ارتباط نزدیک با مردم عامل افزایش این سرمایه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید محمدرضا موالی‌زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان اینکه ارتباط نزدیک با مردم عامل افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود، گفت: اگر ما سرمایه اجتماعی و معنوی به میزان کافی در جامعه داشته باشیم ولو اینکه سرمایه انسانی و اقتصادی ما در سطح پایین تری باشد، اما با تکیه بر سرمایه اجتماعی و معنوی می‌توان پیشرفت کرد و حتی عاملی برای افزایش سرمایه اقتصادی و انسانی شد.

موالی‌زاده افزود: مبارزات دوران شاهنشاهی و هشت سال دوران دفاع مقدس دو برهه تاریخی مهم ماست که شاهد بودیم وجود سرمایه اجتماعی توانست پیروزی‌های بزرگی را برای ما رقم بزند. سرمایه اجتماعی در نظام ما موضوع مهمی است، زیرا با سرمایه معنوی تلفیق شده و سبقه الهی و دستی به خود گرفته است.

او اضافه کرد: موضوع دیگر توجه به حجاب به عنوان یک امر عقلانی و یک امر حقوقی است که حقوقدانان ما باید وارد عرصه تبیین و روشنگری امر حجاب شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین هم در این نشست گفت: اگر متصدیان فرهنگی و اجتماعی شایستگی لازم برای مدیریت این حوزه نداشته باشند سرمایه‌های اجتماعی به نابودی کشیده می‌شود از سوی دیگر همه نهاد‌های متولی باید در کنار کار علمی به مبانی دینی و اعتقادی توجه داشته باشند تا سرمایه‌های اجتماعی حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی افزود: در برخی موارد شاهدیم که حفظ سرمایه‌های ما به دست افراد خائن و منفعت طلب افتاده که آسیب‌های بسیاری را به حوزه فرهنگ و سرمایه‌های اجتماعی ما وارد کرده است. باید توجه کنیم برای هدایت مردم به دین بیشتر از اینکه زبان ما تاثیرگذار باشد عمل و رفتار ما موثر خواهد بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در جلسه آتی به واسطه در پیش داشتن انتخابات در سال جاری خوب است رصد فرهنگ انتخاباتی مدنظر قرار گیرد و کاری کنیم که در استان قزوین فرهنگ انتخابات شاخص‌تر و جدی‌تر از استان‌های دیگر دیده شود.

او‌ی گفت: نباید سرمایه‌های معنوی را دست کم بگیریم و این مسائل مطرح شود که مساجد خلوت شده و جوانان ترغیبی به دین ندارند و فرهنگ عمومی هر روز درحال ضعیف شدن است. حقیقتا اینطور نیست و من هم در این فضا‌ها زندگی می‌کنم و با مشاهده حضور مردم در مراکز مذهبی و مناسبت‌های دینی شاهد اجتماعات بزرگ و حضور دینی مردم و جوانان هستم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.