تعطیلی مدارس راه‌حل مسئولان برای روزهای آلوده است، اما آیا این راه حل همه جانبه بوده و همه جامعه هدف را شامل می‌شود؟

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امروزه علاوه بر پدرها، مادر‌ها هم در دنیای اشتغال غرق شده‌اند و برای گذراندن زندگی مجبور به فعالیت در بیرون از منزل هستند. کم نیستند مادرانی که فرزندان کوچک دارند و در زمان ساعات کاری خود، آن‌ها را به مهد‌های کودک می‌سپارند.

مشکل از زمانی شروع می‌شود که این مادران به روز‌های تعطیلی برمی‌خورند و دل‌نگرانی‌های آن‌ها برای فرزندان‌شان شروع می‌شود. با تعطیلی مهد‌های کودک و مدارس به هر علتی مادران می‌مانند و دردسر پیدا کردن مکانی امن برای فرزندان خود.

این مشکل زمانی چندبرابر می‌شود که به روز‌های زمستان و آلودگی هوا برخورد کنیم. با تعطیلی مدارس و مهد‌های کودک در این روز‌ها مادران مجبور هستند که کودکان خود را که جزء حساس‌ترین گروه هم محسوب می‌شوند از منزل بیرون بیاورند و گاهی حتی مسیر‌های طولانی‌تری را در این آلودگی هوا طی کنند و آن‌ها را به یکی از اقوام یا فامیل بسپارند.

اگر این آلودگی هوا خطرناک است آیا بهتر نیست زمان تصمیم‌گیری راه‌حل‌هایی همه جانبه پیش روی مردم گذاشته شود و تصمیمی گرفته شود که همه اقشار جامعه را پوشش دهد؟

در این خصوص مادر یکی از کودکان خردسال اظهار داشت: به دلیل اینکه کارمند هستم و هیچ فامیلی در نزدیکی خود ندارم مجبور هستم در این روز‌ها مسیر طولانی‌تری را بپیمایم و کودکم را به یکی از اقوام بسپارم. این تعطیلی‌ها علاوه بر اینکه برای فرزند من مفید نیست بلکه او را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.

مادر امیر، کودک ۸ ساله، در این باره بیان کر‌د: کودکم دبستانی است و از آنجا که هیچ فامیلی در شهر ندارم، در این روز‌ها علاوه بر آلودگی هوا و در معرض بیماری قرار گرفتن فرزندم، مشکل اصلی من پیدا کردن جایی امن برای کودکم است. این نه تنها مشکل من بلکه مسئله تعداد زیادی از خانم‌هایی است که مشغول به کار هستند.

سارا مادر یکی از کودکان با اشاره به اینکه امکان مرخصی گرفتن برای او وجود ندارد، گفت: در این روز‌ها کودکان قشر کارمند هستند که بیشترین ضرر را می‌بینند آیا بهتر نیست مسئولان فکری برای کودکان ما نیز داشته باشند و سلامتی آن‌ها را نیز در نظر بگیرند؟ به نظر می‌رسد باید راه حل جدیدی که مادران شاغل را از نگرانی فرزندانشان دربیاورد از سوی مسئولان مورد بررسی قرار گیرد.

مسئول کانون توسعه و همیاری مهد‌های کودک اصفهان اظهار داشت: در این روز‌ها با تماس‌های پی‌در‌پی مواجه هستیم، مادرانی که درخواست می‌کنند تا مهد کودک را باز نگه دارند و از کودکان آن‌ها نگهداری کنیم. مادرانی که کمکی ندارند تا فرزندان خود را در این ایام در منزل نگه دارند.

اعظم گودرزی افزود: در روز‌های آلوده مادران کارمند ناگزیر هستند که فرزندان خود را به خارج از منزل بیاورند و حتی در برخی موارد راه‌های طولانی‌تری را طی می‌کنند تا آن‌ها را به فامیل و یا آشنایان بسپارند.

او تصریح کرد: باید راه‌حلی اندیشید تا در این روز‌های آلوده و مضر، این کودکان نیز در منزل بمانند. شاید تعطیلی مادران تا مقطع خاصی که نیاز به نگهداری دارند بهترین روش باشد.

در روز‌های آلوده پی‌درپی، کودکانی که بالاجبار باید از خانه بیرون بیایند بیشتر از دیگران در معرض خطر قرار دارند. حا‌ل که این شرایط پیش روی آنهاست، بر مسئولان است که راه حلی برای این گروه نیز همانند دیگران کودکان درنظر بگیرند تا آن‌ها نیز از این شرایط تاحدودی مصون بمانند.


منبع:تسنیم

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین سلمانی
۱۳:۲۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
سلام تعطیلی بهترین راهه چون ما مثل چین و امریکا و کشورای دیگه امکانات از بین بردن الودگی رو نداریم پس بهترین راه تعطیلیه درسته هزینه هنگفتی داره ولی ما دانش اموزا اذیت میشیم اگه بارونم بیاد اسیدیه پدرمونو در میاره خداشاهده
آخرین اخبار