جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:یک موتورسیکلت ۴ تا ۶ برابر یک اتومبیل ۴ سیلندر آلایندگی داردو همچنین بیش از ۵۰ درصد از جانباختگان رانندگی را راکبان موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ حسین حسین‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان امروز در رزمایش طرح زمستانی پلیس راهور با حضور اورژانس، راهداری و آتش‌نشانی اصفهان اظهار داشت: همکاران ما در پلیس راه با تأمین امنیت بیش از ۱۳ هزار کیلومتر جاده، مصمم هستند با هم افزایی و نوآوری و خلاقیت به گونه‌ای عمل کنند که ایمنی جاده‌ها به خوبی تأمین شود و شاهد کاهش خطرات باشیم.

او خاطرنشان کرد: امروز با استفاده از پهپادها، دوربین‌ها و خلاقیت و نوآوری‌ها، شکوفا در عرصه خدمت‌رسانی هستیم که در این راه محور اصفهان - قم به عنوان محور ایمن معرفی شده است و با استفاده از این نوآوری‌ها تعداد کشته‌ها در این جاده ۳۰۰ کیلومتری در ۷ ماهه نخست امسال نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۴۷ نفری همراه بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: امیدواریم با این کار مشترک و با تدبیر بسیار خوب باز هم کاهش تعداد تلفات را شاهد باشیم. ضمن این‌که کار‌های صورت گرفته بسیار کم هزینه بوده است و در این جاده محل‌هایی برای استراحت رانندگان نیز در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به معضل آلودگی هوا بیان کرد: یکی از چالش‌های امروز شهر ما آلودگی هوا است و پلیس در این زمینه طرح و برنامه‌های مختلفی به ویژه در بخش موتورسیکلت‌ها در نظر دارد. یک موتورسیکلت ۴ تا ۶ برابر یک اتومبیل ۴ سیلندر آلایندگی دارد و همچنین بیش از ۵۰ درصد از جانباختگان رانندگی را راکبان موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند.

سرهنگ حسین‌زاده در پایان گفت: امروزه زمان آن فرار رسیده است که در جهت رفع مشکل آلودگی هوا و کاهش جانباختگان جاده‌ای از موتورسیکلت‌های برقی استفاده کنیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پلیس راه ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار