رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی جنوب کرمان گفت:اورژانس هوایی برای جنوب استان کرمان تا پایان سال جاری یا شش ماهه اول سال آینده افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  ابراهیم محمدی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی جنوب کرمان گفت: مانور طرح امداد زمستانی با حضور دستگاه‌های امدادی و انتظامی در جنوب کلید خورد.

محمدی گفت: در حال حاضر ۳۶ پایگاه فعال داریم که تقریبا تمامی جاده‌های اصلی حدود به ۹۸در صد و راه‌های فرعی و روستایی ۷۰ تا ۸۰درصد تحت پوشش اورژانس پیش بیمارستانی است البته در همان جاده‌های روستایی هم می‌توان گفت جایی را نداریم که پوشش ندهیم مگر اینکه جایی باشد که منطقه صعب العبور باشد.

او افزود: ۱۰ پایگاه مصوب غیر فعال داریم که اگر بتوانیم تا پایان سال جاری تعدادی از آن‌ها را راه اندازی می‌کنیم و ۵۰ آمبولانس در ناوگان اورژانس وجود دارد علی رغم اینکه بعضی از آن‌ها طول عمرشان از ۱۲ سال هم گذشته، اما باز هم نگذاشته ایم که به مرحله اسقاط برسند و آن‌ها را سر پا نگه داشته‌ایم تا در صورت ضرورت از آن‌ها استفاده کنیم، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس داریم و در دو ماه گذشته سه دستگاه آمبولانس کمک دار برای مناطق برف گیر گرفته شده است که در طرح امداد زمستانه از آن‌ها برای پایگاه‌های سربیژن، دلفارد و جبالبارز استفاده خواهیم کرد.

محمدی گفت: یکی از کار‌های خوبی که در حوزه پیش بیمارستانی کلید خورد طرح اتوماسیون عملیاتی و نصب GPS‌های خودرو‌های عملیاتی بود که باعث کاهش تخلفات و همچنین رسد ۲۴ ساعته آمبولانس‌ها که باعث پایین آمدن تایم ماموریت به صورت چشم گیری شده است.

او اضافه کرد: در هر روز حدود به ۸۰۰ تماس ورودی داریم که حدود به ۱۰۰ تماس منجر به ماموریت می شود که چیزی حدود به ۳۳ درصد آن‌ها ماموریت‌های ترافیکی می‌باشد و در هر روز تعداد ۶۰ مزاحم تلفنی را داریم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی گفت: آمار ۸ ماهه سال ۹۸ در حوزه پیش بیمارستانی ما در سطح شهر حوادث ترافیکی ۳۴۴۲ مورد و ۴۸۰۳ مورد حوادث ترافیکی جاده‌ای بوده‌اند که جمع کل آن‌ها ۸۲۴۵ مورد است  از این تعداد حوادث ۶۸۱۸ مورد منجر به ماموریت شده است و مابقی آن‌ها یا با وسیله نقلیه شخصی یا سایر دستگاه‌های امدادی منتقل شده‌اند در این ۸ ماهه متأسفانه ۹۳ فوتی داشته‌ایم.

محمدی گفت: طول کل راه‌هایی که اورژانس پیش بیمارستانی پوشش می‌دهد ۵۴۹۹ کیلومتر است تصادفاتی که در حوزه جنوب استان رخ می‌دهد ۵۷درصد وسیله نقلیه با نقلیه، ۳۳درصد  واژگونی و ۱۰درصد وسیله نقلیه با عابر پیاده می‌باشد ۷۷درصد تصادفات در بیرون و درون شهر اتفاق می‌افتد و حدود ۳۳درصد هم در حوزه روستایی و راه‌های فرعی اتفاق می‌افتد.

محمدی خبر از افتتاح اورژانس هوایی برای جنوب استان کرمان تا پایان سال جاری یا شش ماهه اول سال آینده را داد.

انتهای پیام /ی

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.