پذیرش یا رد سرمایه‌گذار/ چرخ تولید به کدام سمت باید بچرخد؟

همکاری نکردن بانک‌های عامل و چوب لای چرخ تولید حکایت این روز‌های سرمایه گذار کردستانی است که قصد دارد کارخانه تولید کاغذ سنگی را راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حمایت از سرمایه گذاران داخلی رکن اصلی توسعه وزمینه‌ای برای تقویت اقتصاد که شامل سرمایه، افزایش تولید وبالا بردن اشتغال و در نهایت رسیدن به رشد و توسعه برای اجرای برنامه‌های متعدد در هر استانی است، چرا که بازار پول و سرمایه به عنوان ۲ بال اقتصاد باید به طور هماهنگ حرکت کنند.

اما با این اوصاف، پذیرش یا رد سرمایه گذار، حکایت این روز‌های سرمایه گذار کردستانی است که قصد دارد کاغذ‌های با کیفیتی از مواد اولیه موجود در دل طبیعت بیجار تولید کند اما به دلیل عدم پرداخت تسهیلات بانکی همچنان بلاتکلیف مانده است.

شهریار مطلبی یکی از سرمایه گذاران اهل شهرستان بیجاردر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با تشریح ایده خود می‌گوید: برای احداث طرح کارخانه تولید کاغذ سنگی تاکنون بیش از ۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

پذیرش یا رد سرمایه گذار؛ چرخ تولید به کدام سمت باید بچرخد؟

او می‌افزاید: برای ساخت این طرح زمینی با وسعت ۴.۵ هکتار با زیربنای یک هکتار در نظر گرفته شده که تاکنون از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مطلبی می‌گوید: برای اتمام این پروژه ۳۲ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا در قالب تسهیلات اشتغالزایی یا استفاده از صندوق توسعه ملی به بانک‌ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

پذیرش یا رد سرمایه گذار؛ چرخ تولید به کدام سمت باید بچرخد؟

این سرمایه گذار بیجاری ضمن اشاره به مزیت‌های این نوع کاغذ می‌گوید: این نوع کاغذ از دل طبیعت بدست می‌آید و نیازی به قطع درختان نیست چرا که برای ساخت هر تن کاغذ گلاسه ۱۴ الی ۱۶ عدد درخت قطع و بیش از ۲۰ هزار لیتر آب مصرف می‌شود.

مطلبی با اشاره به معضلات تولید کاغذ در کارخانه‌ها گفت: ضایعات کاغذ گلاسه در محیط زیست بسیار دیر تجزیه می‌شود، اما کاغذ سنگی به دلیل و مصالح اولیه آن از دل طبیعت بیجار بدست می‌آید و هیچ نوع پسماندی در طبیعت به جا نمی‌گذارد.

او ادامه داد: عمر کاغذ سنگی از چند دقیقه تا ۲۵۰۰ سال قابل تنظیم است و قیمت تمام شده این کاغذ که کیفیت آن با نمومنه‌های اروپایی برابرای می‌کند یک دهم نرخ فعلی آن است.

مطلبی گفت:می توان از ضایعات این کاغذ برای ساخت مداد‌های تحریر با کیفیت کربن بالا استفاده کرد و برگشت سرمایه سریع وریسک پذیری بسیار پایینی دارد.

پذیرش یا رد سرمایه گذار؛ چرخ تولید به کدام سمت باید بچرخد؟

این سرمایه گذار بیجاری در ادامه افزود: می‌توان زنجیره تولیدی دیگری برای فرآورده‌هایی همچون ظروف یکبار مصرف هم از دل این تولید بیرون آورد.

مطلبی می‌گوید: پودری که سیمان کردستان دارد نانواست و آهکی که در زاگرس غرب کردستان وجود دارد از نوع بهترین آهک در کشور محسوب می‌شود و علاوه بر مصارف سیمانی می توان مواد اولیه برای تولید کاغذ را نیز تامین کند.

یکی از مهمترین امتیازات آهک منطقه کردستان تبلور و روشنایی بالایی است که کیفیت این محصول را به مراتب بالا‌تر می‌برد.

او با اشاره به کیفیت بالای مواد تولید شده در مجموعه سیمان کردستان می‌گوید: فاصله این مجموعه با کارخانه تولید کاغذ تنها ۷ کیلومتر مساحت طی می‌شود که این خود می‌تواند کار حمل ونقل را سریع و آسان کند.

پذیرش یا رد سرمایه گذار؛ چرخ تولید به کدام سمت باید بچرخد؟

مطلبی در ادامه می‌افزاید: مجوز‌های لازم جهت راه اندازی این طرح از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، واحد امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان، شهرک‌های صنعتی و شرکت گاز استان صادر شده است.

او با اشاره به اینکه  این طرح به عنوان یک طرح ملی که تسهیلات آن در بودجه کشور تعریف شده است، گفت: متاسفانه علی رغم پیگیری‌های پی در پی به منظور جذب تسهیلات از بانک‌های عامل تاکنون موفق به گرفتن تسهیلات نشده ام.

این سرمایه گذار بیجاری می گوید: اگر بانک‌های عامل با ارائه تسهیلات و تامین اعتبارات مورد نیاز برای راه اندازی این خط تولید همت گمارند امکانات مورد نیاز تولید این نوع کاغذ تامین می‌شود که می‌توان در راستای اشتغالزایی استان گام برداشت.

پذیرش یا رد سرمایه گذار؛ چرخ تولید به کدام سمت باید بچرخد؟

او افزود: با راه اندازی این خط تولید زمینه اشتغالزایی ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم فراهم می‌شود.

مطلبی  با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه فرمودند در بیجار بمانید و آن را آباد کنید از مسئولین امر در این رابطه در خواست کرد با ارائه تسهیلات و تامین منابع مالی در راستای اتمام این پروژه زمینه اشتغالزایی را برای جوانان این مرز وبوم فراهم کنند.

 براساس رسالت ذاتی خود با پیگیری‌های مکرر و در تماس با مسئولین بانک کشاورزی استان کردستان در راستای حمایت وپرداخت تسهیلات بانکی به این سرمایه گذار کردستانی هیچ پاسخ قانع کننده‌ای در یافت نکرد.

و اما...

تا زمانی که این عزم وهمت برای حمایت از سرمایه گذار و تولید کننده در استان وجود نداشته باشد زمینه‌های ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری نیز فراهم نیست و چهره محرومیت هرگز در این استان رخت بر نخواهد بست.

پذیرش یا رد سرمایه گذار؛ چرخ تولید به کدام سمت باید بچرخد؟

پس می‌طلبد مسئولین با مدیریت صحیح عزم خود را برای رفع موانع کسب و کار و حل موانع قانونی جزم کنند تا علاقمندان و سرمایه گذاران بتوانند باسرعت وسهولت بیشتری به امر سرمایه گذاری دراستان بپردازند و چرخ تولید و اشتغال برمدار پیشرفت و آبادانی با سرعت بیشتری بچرخد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
پنجاه میلیارد هزینه اشتغالزایی 50 نفر مستقیم اونوقت صندوق کارافرینی امید میخواد صد میلیون ب من بده میگه باید چهار نفر مستقیم استخدام کنی خداوکیلی اینجوری با 25 میلیون میخواید اشتغال ایجاد کنید