معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان تاکید کرد کە کردستان علاقەمند بە فعالیت و حضور اقتصادی اتریش در استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حسین فیروزی در دیدار با اشتفان شلتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران گفت: ذهنیت تاریخی ملت ما از کشور و ملت اتریش یک ذهنیت مثبت است و توقع این است که کماکان کشور اتریش برای حفظ برجام تلاش حداکثری کند.

او با بیان اینکه ویژگی مشترک اتریش و استان کردستان دوستی و زندگی مسالمت آمیز است، یادآوری کرد: با مجموع مشترکات موجود می‌توان به توسعه اقتصادی نیز امیدوار بود و تمایل داریم کشور اتریش در مسائل اقتصادی کردستان نقش پر رنگ داشته باشد.

فیروزی در ادامه به برشمردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش اقتصادی پرداخت و گفت: کردستان یک استان دارای ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی است و درخواست داریم که این استان در کانون توجهات اقتصادی و سرمایه گذاری اتریش قرار بگیرد.

معاون اقتصادی استاندار کردستان وجود آب فراوان، خاک حاصلخیز، نیروی انسانی توانمند و معادن سرشار سنگ آهن و طلا را بخشی از ظرفیت‌های استان برای سرمایه گذاری دانست و اضافه کرد: وجود آب فراوان و یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار خاک حاصلخیز در استان بستر‌هایی است که می‌تواند در تامین امنیت غذایی موثر و برای سرمایه گذاری مطلوب باشد.

فیروزی ادامه داد: در استان کردستان و در حوزه فن آوری‌های نوین تحصیلکردگان خوبی داریم و کشور اتریش می‌تواند تسهیلگر و وصل کننده آنان به بازار‌های جهانی باشد.

فیروزی همچنین بە معرفی سنندج بە عنوان شهر خلاق موسیقی از طرف یونسکو نیز اشارە کرد و گفت: موسیقی با زندگی مردم کردستان عجین است و با توجە بە پتانسیل‌های هنری و موسیقایی موجود انتظار داریم حضور گردشگران اتریشی در کردستان بیشتر شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.