ذرات معلق هوای شهر‌های اراک و ساوه بیش از حد استاندارد و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  میزان ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون در هوای شهر‌های اراک و ساوه بیش از حد استاندارد و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

هوای ۲۴ آذرماه ۹۸ اراک ناسالم برای گروه‌های حساس

محرابیان رئیس مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی در گفتگو با در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اینکه شاخص استاندارد سنجش آلاینده‌های هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است. گفت: بر اساس گزارش مرکز پایش آلاینده‌های هوای اراک شاخص کیفیت هوای این کلانشهر در ساعت ۹ صبح امروز یک شنبه به ۴۳ میکروگرم بر متر مکعب رسید که نشانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

محرابیان افزود: شاخص آلایندگی ۲۴ ساعت اخیر کلانشهر اراک نیز ۱۳۹ اعلام شده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس بوده است.

او اضافه کرد: شاخص آلایندگی ۲۴ ساعت اخیر شهر ساوه هم ۱۱۷ را نشان می‌دهد که بیانگرکیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی با اشاره به ناسالم بودن هوا برای گروه‌های سنی حساس بیان کرد: کلیه گروه‌های حساس اعم از کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی، تقاضا داریم که تا حد امکان از تردد در فضا‌های باز و شلوغ شهری در ساعات ابتدایی روز بپرهیزند و در صورت تردد از ماسک‌های مخصوص استفاده کنند.

بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی امروز تمام مدارس شهرستان اراک در تمامی مقاطع تحصیلی در شهر و روستا به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

کلانشهر اراک با ۵۲۰ هزار نفر جمعیت از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ روز ناسالم را در کارنامه خود دارد.

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر است

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است که در شرایط ناسالم باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند.

خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.

شاخص استاندارد سنجش آلاینده‌های هوا دو و نیم میکرون هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب که طبق استاندارد‌های زیست محیطی، عددی بالاتر از این شاخص بیانگر وضعیت ناسالم است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.