مخلص‌الائمه گفت: بزرگترین و تنها کارخانه تولید تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر در استان مرکزی است.

 مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی در اراک گفت: استان مرکزی پتانسیل قوی و مناسبی در راستای انرژی‌های تجدیدپذیر دارد و بزرگترین و تنها کارخانه تولید تجهیزات این انرژی در این استان است که باید در این خصوص بهره‌گیری لازم صورت گیرد.

 مخلص‌الائمه افزود: شرایط اقلیمی استان مرکزی و شهر اراک هم برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مناسب است و صنایع برای رهایی از سوخت فسیلی باید از این انرژی‌ها بهره‌گیری کنند.

او اضافه کرد: آلودگی هوای اراک یکی از مسایل کلان استان مرکزی و رفع سایر منابع آلاینده شهر اراک با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دستور کار ویژه است که با اقدامات صورت گرفته بسیاری از عوامل آلاینده در این شهر رفع شده است، اما همچنان باید تلاش کرد و باقی مانده راه با سرعت و شتاب طی می‌شود.
 
استاندار مرکزی بیان کرد: آلودگی هوای اراک کلان مسئله است و نباید اجرای طرح‌های مختلف برای رفع این معضل موکول به ساعات اداری شود و دستگاه‌های متولی باید تلاش شبانه‌روزی داشته باشند.

او در ادامه گفت: شهرداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دفتر فنی استانداری در خصوص احیای باغات کرهرود اقدامات لازم را انجام داده و گزارش کار‌هایی که قول داده اند را در جلسه بعد ارائه دهند.

استاندار مرکزی تاکید کرد در سفر ریاست جمهوری ۳۰ میلیارد تومان برای درختکاری از محل بودجه عمومی تخصیص یافت و در اسرع وقت شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان موقعیت بوستان‌های جدید را برای توسعه فضای سبز به اداره کل منابع طبیعی گزارش دهند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون سه روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.