رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: در اجرای فاز واکسیناسیون تب برفکی در شهربابک بیش از ۲۰۰ هزار راس دام سبک واکسینه میشود.

واکسینه ۲۰۰ هزار راس دام سبک شهربابک در طرح تب برفکیمجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با بیان اینکه عملیات واکسیناسیون دام‌های کوچک علیه تب برفکی در سراسر شهرستان آغاز شده است گفت: بیماری تب برفکی علائمی همچون: تب بالای ۴۰ درجه، تاول دهان، دست و پا و ایجاد شکاف در سم، بی حالی و کاهش شیردهی در دام‌ها را به دنبال دارد.

او با اشاره به خطرات ناشی از حمل و نقل غیر مجاز دام زنده بدون داشتن گواهی بهداشتی حمل، از دامداران، چوبداران، واسطه‌ها و فعالان در این حوزه درخواست کرد، بمنظور جلوگیری از خطر اشاعه بیماری تب برفکی در شهربابک، برای جابجایی دام ها، ضمن مراجعه به دامپزشکی نسبت به اخذ گواهی بهداشتی حمل اقدام کنند.

اسدی تعداد دام‌های سبک شهرستان را در اجرای فاز واکسیناسیون تب برفکی بیش از ۲۰۰ هزار راس اعلام کرد و اظهار داشت: دامداران با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند و جهت هر گونه سوال در این خصوص با شماره تلفن ۳۴۱۱۲۰۳۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار