دوچرخه سواری در فضای باز یا بسته، ورزشی مناسب برای افراد در همه سنین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رامین رادمهر پزشک دیالیز بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز گفت: دوچرخه سواری مانند بیشتر فعالیت‌های جسمی، از بدن در برابر چاقی، بیماری قلبی، دیابت و مشکلات روحی حفاظت می‌کند.

او، بیان کرد: عضله‌سازی و تقویت استخوان‌ها، نخستین فایده دوچرخه سواری است، زیرا هنگام دوچرخه سواری ماهیچه‌های شانه، سَرینی در نشیمنگاه و چهارسَر ران فعالیت دارند.

پزشک دیالیز بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز تصریح کرد: فعالیت چندین ماهیچه به حفظ سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از کاهش تراکم استخوانی کمک می‌کند.

رادمهر، تقویت عملکرد مغز را دومین فایده دوچرخه سواری دانست و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد این ورزش بهبود عملکرد مغز، قدرت شناختی و ساختار مغز را به دنبال دارد.

پزشک دیالیز بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز ادامه داد: گروهی از محققان آمریکایی در مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۲ میلادی انجام شد، مشاهده کردند که انجام مرتب دوچرخه سواری، مهارت‌های حل مساله و حافظه را در افراد سالمند، نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ درصد بهبود می‌بخشد.

او، اضافه کرد: کمک به بیماران مبتلا به آرتریت از دیگر فواید دوچرخه سواری است، و افرادی که از مشکلات تعادلی رنج می‌برند، می‌توانند از فواید دوچرخه سواری در فضای بسته بهره ببرند.

رادمهر اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، افرادی که برای رفت و آمد به محل کار از دوچرخه استفاده می‌کنند، نسبت به افرادی که با وسایل حمل و نقل عمومی یا شخصی رفت و آمد دارند، شادتر هستند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار