معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: غفلت از سند آمایش سرزمین در سال‌های گذشته سبب ایجاد طرح‌های ورزشی نیمه تمام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در آیین افتتاح زمین تنیس شهر فرادنبه اظهار داشت: این نهاد تلاش دارد تا با طراحی مدل‌های نوآورانه در حوزه کارآفرینی، نرخ بیکاری جوانان را به حداقل برساند.

او افزود: تلاش ما بر این است تا در این مدل‌های جدید شغل‌های پشت میزی را تغییر ماهوی دهیم و با فراهم کردن عرصه مناسب برای بسیاری از جوانان هر منطقه که از قهرمانان ملی و بین‌المللی هم هستند، اشتغالزایی کنیم.

فرامرزیان اضافه کرد: می‌توان مدیریت و اداره فضا‌های ورزشی را در اختیار هیئت‌های ورزشی که مملو از حضور ورزشکاران پرتلاش و توانمند است قرار داد تا هم از این طریق برای آن‌ها اشتغالزایی شود و هم از بار هزینه‌های دولت کاسته شود.

او با انتقاد نسبت به بی توجهی به سند آمایش سرزمین در ایجاد طرح‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور گفت: در برخی مناطق کشور میلیارد‌ها ریال اعتبار برای ایجاد استادیوم‌های ۱۵ هزار نفری هزینه شده است که حتی یک تیم هم ندارند و ماهانه برای نگهداری از این سازه‌ها، میلیون‌ها ریال پول صرف می‌شود.

فرامرزیان افزود: غفلت از سند آمایش سرزمین در سال‌های گذشته سبب شده تا امروز با حجم بالایی از طرح‌های ورزشی نیمه تمام مواجه شویم.

او، ایجاد سازه‌هایی متناسب با نیاز جامعه را مهمترین وظیفه مدیران دانست و اضافه کرد: سازه‌های ورزشی مبنای سلامتی و نشاط جامعه هستند و بی‎ شک با ایجاد چنین طرح‌هایی می‌توان به مهمترین دغدغه‌های مردم پاسخگو بود.

فرامرزیان با بیان اینکه امکانات محدود و نیاز‌های جامعه حداکثری است ادامه داد: با همه این تنگنا‌ها تلاش کرده ایم با مشارکت بخش خصوصی و جذب خیران تعداد بسیاری از طرح‌های ورزشی نیمه تمام را تکمیل کنیم.

او، مشارکت ذی نفعان در نگهداری طرح‌های ورزشی را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و افزود: توصیه می‌شود مدل‎های بهره برداری و نگهداری از طرح‌های ورزشی توسط مدیران هر منطقه‌ای طراحی شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار