آیت الله نوری همدانی گفت: اولین و مهم‌ترین وظیفه ائمه جمعه رعایت تقوا، مردمی بودن و ساده زیستی است، مردم با عالمی ارتباط پیدا می‌کنند که در بین آن‌ها باشد و با آن‌ها ارتباط مستقیم برقرار کند و حرف آن‌ها را بشنود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس و معاونین شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، نقش امامان جمعه را به‌عنوان مهم‌ترین شبکه ارتباطی مردم و نظام بسیار مهم توصیف و در این بخش توصیه‌هایی فرمودند.

آیت الله نوری همدانی اولین و مهم‌ترین وظیفه ائمه جمعه را رعایت تقوی، مردمی بودن و ساده زیستی آن‌ها دانسته و خطاب به حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری بیان کرد: مردم با عالمی ارتباط پیدا می‌کنند که در بین آن‌ها باشد و با آن‌ها ارتباط مستقیم برقرار کند و حرف آن‌ها را بشنود؛ یکی از موفقیت‌های جنابعالی ارتباط مستقیم با مردم و جوانان است که بحمدالله دارید.

مرجع تقلید شیعیان حفظ حرمت علمای بلاد را از وظایف امامان جمعه برشمرد و بیان کرد:وقتی امام‌جمعه در این جایگاه قرار می‌گیرد علاوه بر ارتباط با مردم، ارتباط با علما و روحانیت را نیز باید در نظر داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ورود یا گرایش ائمه جمعه به احزاب یا جناح‌های سیاسی را مضر دانست و ادامه داد: تبین سیاست‌های کلی نظام و انقلاب و رهبری وظیفه امامان جمعه است و نقش امام‌جمعه، نقش یک پدر در شهر است.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان بعد از استماع گزارش رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ضمن اشاره به اهمیت ارتباط با حوزه یادآورشد: این گزارش جامع و کامل شما سبب خوشحالی می‌شود و ما از این اقدامات صورت گرفته تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار