مسابقات سراسری قرآن مدارس شبانه روزی در شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  علی اکبر شاهسونی مدیر مراکز شبانه روزی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در این مراسم گفت: این مسابقات به مدت ۳ روز و با حضور قرآن آموزان ۷ استان در مقطع  ۱۰ جزء بین یازده مرکز شبانه روزی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) برپا است.

شاهسونی بیان کرد: از ابتدای تأسیس این مراکز شبانه روزی تاکنون شانزده دوره حفظ تخصصی یکساله کل قرآن کریم به صورت متوالی برگزار و نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ نفر از جوانان علاقمند از سراسر کشور و برخی کشور‌های خارجی در این مراکز موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند که در این میان نزدیک به ۷۰۰ حافظ کل و ۴۰۰ حافظ جزء تربیت شده است.

او، تصریح کرد: در حال حاضر و در هفدهمین سال برپایی این مراکز، ۱۱مرکز شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم ( ویژه برادران) در استان‌های فارس، فسا و استهبان،  قم، همدان، خراسان رضوی ، تهران، خراسان جنوبی (بیرجند) و خوزستان (آبادان) مشغول به فعالیت هستند.

مدیر مراکز شبانه روزی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) ادامه داد: ثبت نام این مراکز از اردیبهشت ماه هر سال در سایت  Beytolahzan.ir آغاز و در اواخر خردادماه بعد از انجام مصاحبه داوطلبان، قبول شدگان در مصاحبه به دوره آزمایشی  ۴۰روزه دعوت می‌شوند.

او، ادامه داد: کلاس‌های تفسیر، تجوید، اخلاق، اردوهای تفریحی، برنامه ورزشی، مراسم بزرگداشت جشن ولادت و مراسم شهادت ائمه اطهار (ع) قرائت ادعیه، تربیت دینی و کاربردی کردن  سبک زندگی اسلامی از دیگر برنامه‌های این مراکز شبانه روزی است.

شاهسونی افزود: با توجه به نوع مدل توسعه مؤسسه بیت الاحزان که تمامی اساتید و مربیان، پرورش یافته خود مؤسسه می‌باشند و فضای صمیمانه حاکم بر مراکز شبانه روزی، بسیاری از حافظان مراکز شبانه روزی پس از اتمام دوره حفظ در سمت استاد و فعال قرآنی در سطح کشور به ترویج فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی می‌پردازند.

مدیر مراکز شبانه روزی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اضافه کرد: همه ساله پس از اتمام دوره حفظ کل قرآن کریم، برای تقدیر از حافظان قرآن و به منظور انس عمومی مردم با کلام وحی، مؤسسه بیت الاحزان طی مراسمی از حافظان کل قرآن کریم تجلیل به عمل می آورد.

تاکنون بیش از ۵۰حافظ کل قرآن کریم این مراکز به عنوان استاد و فعال قرآنی در سایر نقاط کشور مشغول به تدریس و فعالیت در زمینه گسترش فرهنگ قرآن کریم هستند.

انتهای پیام/ت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر مراکز شبانه روزی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) ادامه داد: ثبت نام این مراکز از اردیبهشت ماه هر سال در سایت Beytolahzan.ir آغاز و در اواخر خردادماه بعد از انجام مصاحبه داوطلبان، قبول شدگان در مصاحبه به دوره آزمایشی ۴۰ روزه دعوت می‌شوند.

او، ادامه داد: کلاس‌های تفسیر، تجوید، اخلاق، اردو‌های تفریحی، برنامه ورزشی، مراسم بزرگداشت جشن ولادت و مراسم شهادت ائمه اطهار (ع) قرائت ادعیه، تربیت دینی و کاربردی کردن سبک زندگی اسلامی از دیگر برنامه‌های این مراکز شبانه روزی است.

شاهسونی افزود: با توجه به نوع مدل توسعه مؤسسه بیت الاحزان که تمامی اساتید و مربیان، پرورش یافته خود مؤسسه می‌باشند و فضای صمیمانه حاکم بر مراکز شبانه روزی، بسیاری از حافظان مراکز شبانه روزی پس از اتمام دوره حفظ در سمت استاد و فعال قرآنی در سطح کشور به ترویج فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی می‌پردازند.

مدیر مراکز شبانه روزی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اضافه کرد: همه ساله پس از اتمام دوره حفظ کل قرآن کریم، برای تقدیر از حافظان قرآن و به منظور انس عمومی مردم با کلام وحی، مؤسسه بیت الاحزان طی مراسمی از حافظان کل قرآن کریم تجلیل به عمل می‌آورد.

تاکنون بیش از ۵۰ حافظ کل قرآن کریم این مراکز به عنوان استاد و فعال قرآنی در سایر نقاط کشور مشغول به تدریس و فعالیت در زمینه گسترش فرهنگ قرآن کریم هستند.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار