به طور رسمی و با حضور مدیر شبکه یک و مسئولان ارشد استان عصر امروز تولید فصل دوم سریال " ن- خ" در کرمانشاه کلید خورد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،با حضور مدیر شبکه یک سیما و همراهی استاندار کرمانشاه فصل دوم سریال تولید فصل دوم سریال «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی در روستای پریان از منطقه دینه ور از توابع استان کرمانشاه کلید خورد

قرار است فصل دوم این سریال در ماه رمضان ۹۹ از شبکه یک سیما به مرحله پخس برسد

مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون. خ» با اعلام اینکه با افتخار به کرمانشاه امدیم استانی که چهار فصلی دیدنی با مردمانی خوب فرهنگی غنی دارد گفت: تاکنون هشت روز از تولید سریال گذشته است با این حال امروز مراسم رسمی آغاز تولید سریال را با کمال افتخار در حضور مدیر شبکه یک، استاندار کرمانشاه و مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاهآغاز می‌کنیم

فرجی افزود: تیم تولید سریال از جمله سعید آقاخانی کارگردان نیز از صبح مشغول تصویربرداری هستند و قرار است سکانسی از سریال هم به شکل رسمی تصویربرداری شود.

تهیه کننده «نون. خ» با اشاره به جزئیات سریال گفت: سریال در ۲۵ قسمت آماده می‌شود. نوروز قرار است سریال «پایتخت» پخش شود و بعد از این سریال، «نون. خ» پخش می‌شود که این بازه زمانی هم امتیاز خاصی برای سریال است و ان شاءلله ماه رمضان مهمان خانه‌های مردم هستیم.

او با اشاره به شرایط سخت تولید افزود: کرمانشاه جای سردی است و منطقه کاری ما بین کوه هاست، داخل روستا‌ها راه‌ها کمی محدود است با این حال مردم، روستا را برای تصویربرداری و مراسم امروز آماده کرده اند.

فرجی گفت: روستای پریان و کندوله که مجموعه در آنجا ضبط می‌شود از آثار تمدنی کرمانشاه هستند. اولین شاهنامه‌ای که به کردی ترجمه شده است در این خطه بوده است و ما از این شاهنامه و مشاهیر استان در سریال استفاده می‌کنیم.

او با اشاره به توجه مدیران استان به این سریال افزود: مدیران استان این سریال را ظرفیتی برای استان می‌دانند و سالانه بودجه‌ای را در نظر گرفته اند که «نون. خ» و سریال‌های دیگری ساخته شود. مدیران خیلی برایشان مهم است که این استان به عنوان یک استان شاد نمایش داده شود. همچنین این مجموعه از حیث معرفی جغرافیای استان تاثیر بسیاری دارد.

مجید زین العابدین مدیر شبکه یک نیز گفت: «نون. خ» سریالی تراز است و همین که فصل دوم سریال تصویب شده است موفقیتی را در پی داشت، چون در حال حاضر این سریال به عنوان اثری شاخص محسوب می‌شود.

امیری مدیرکل صداوسیمای کرمانشاه با عنوان اینکه موسیقی کرمانشاه تراز بسیار بالایی دارد گفت:کرمانشاه به دلیل تنوع قومی ظرفیت فراوانی برای تولیدات فاخر دارد که باید هرچه بیشتر از آن برای معرفی این خطه از کشور از آن استفاده شود.

او بااشاره به اجرای موفق جشنواره پویانمایی گفت:جشنواره پویانمایی که سال گذشته اینجا برگزار شد، فرصت بسیار خوبی را برای توجه به این استان فراهم کرد و سریال «نون. خ» هم فرصت مغتنمی را ایجاد می‌کند تا زیبایی‌های استان بیشتر از پیش دیده شود.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مهدی فرجی و سعید اقاخانی از سرمایه‌های فرهنگی کشور هستندگفت: برای استان کرمانشاه یک راهبرد تعریف کردیم که به فرمایش رهبر کرمانشاه سینه ستیر و چهر زیبای ایران اسلامی است، استانی که در طول جنگ ۸ ساله جانانه دفاع کرد و ۱۰ هزارشهید تقدیم این انقلاب کرده است

بازوند با بیان اینکه همه موظف هستیم در تمامی بخش‌ها از جمله اقتصادی چهره زیبا را معرفی کنیم گفت: بحث شغل و ایجاد اشتغال یک نیاز مهم است و در این راستا همه باید دست به دشت هم بدهند و کمک کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.