رضایت مخاطب مهمتر از تعداد مخاطبان است

تهیه کننده سریال نون خ با اشاره به مخاطبان بسیار این سریال بر اساس نظرسنجی سازمان صدا و سیما، گفت : مهمتر از تعداد مخاطبان میزان رضایت آن‌ها بود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهدی فرجی تهیه کننده سریال نون خ با اشاره به مخاطبان بسیار این سریال بر اساس نظرسنجی سازمان صدا و سیما، گفت : مهمتر از تعداد مخاطبان میزان رضایت آن‌ها بود که خوشبختانه در استان‌های بسیاری میزان رضایت بالای ۸۰ درصدی داشتیم و در برخی استان‌ها از جمله کرمانشاه و کُردستان این میزان رضایت به ترتیب ۹۴ درصد و ۹۲ درصد بوده است و این نشان دهنده رضایت بالای مردم این دو استان از سریال است و اینکه توانسته‌ایم با کُردزبانان ارتباط خوبی برقرار کنیم.

او گفت : با توجه به استقبال صورت گرفته و درخواست‌هایی که مسئولین و نمایندگان و فرهیختگان استان کرمانشاه داشتند، تیم سازنده سریال تصمیم گرفت تا سری دوم این مجموعه را نیز بسازد و در حال حاضر ۱۲ قسمت از ۲۵ قسمت فیلمنامه این مجموعه نوشته شده است.

فرجی با بیان اینکه بیشترین قسمت‌های این سریال در کرمانشاه تصویربرداری می‌شود، گفت: در حال حاضر فیلم برداری مجموعه در "کندوله" و "پریان" شروع شده و در برخی قسمت‌ها نیز فیلم برداری پروژه در منطقه اورامانات کرمانشاه خواهد بود که تاثیر مثبتی در ثبت این اثر ملی در فهرست آثار جهانی خواهد داشت.

او گفت: همچنین بخشی از کار در تهران و بخشی دیگر در شهر‌های شمال کشور فیلمبرداری خواهد شد و تلاشمان این است در سری دوم تنوع زبان و قومیت‌ها را داشته باشیم، اما در نهایت بیش از ۵۰ درصد قصه در کرمانشاه خواهد بود.

او افزود: ما تلاش داریم در این سریال اقوام کُرد را به تصویر بکشیم، برای همین ترجیح ما بر این است که داستان تنها به کُرد‌های کرمانشاه محصور نشود و بتوانیم کُردزبان دیگر در استان کردستان و شهرستان مهاباد را هم در سریال داشته باشیم.

این تهیه کننده صدا و سیما با بیان اینکه در سری دوم این مجموعه از بازیگران کرمانشاهی بیشتر استفاده می‌شود، گفت: درحال حاضر از مجموع بازیگران انتخاب شده برای سریال ۷۰ درصد کرمانشاهی هستند و مابقی از شهر‌های استان کردستان، مهاباد، تهران و سایر شهر‌ها هستند.

او افزود: در این سری مجموعه تلاش بر این است تا لباس‌های کُردی با دقت بیشتری انتخاب شود و نقایصی که در زبان و گویش بازیگران بوده رفع شود.

او در خصوص تفاوت‌های دیگر این سری سریال با مجموعه قبلی آن، گفت: در سری اول مجموعه توفیق چندانی در بهره وری از مشورت اهالی صدا و سیما و هنرمندان کُردزبان نداشتیم، البته آقای سعید آقاخانی؛ کارگردان مجموعه و نیز فیلمبردار و برخی عوامل سریال کُردزبان هستند و مشورت‌هایی ارائه کردند، اما در سری دوم از مشورت همکاران کُردزبان بیشتر بهره خواهیم گرفت.

افشین امیری مدیرکل صدا و سیما مرکز کرمانشاه با بیان اینکه این مرکز با تمام توان در اختیار مجموعه سریال "نون. خ" خواهد بود، گفت: تمام تلاش ما این است که از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر استان و ظرفیت‌های گردشگری آن استفاده کنیم.

امیری استان کرمانشاه را کلکسیونی از لهجه‌های مختلف عنوان کرد وافزود: این استان با توجه به منظومه‌ای که از اقوام و مذاهب و لهجه‌ها دارد، از ظرفیت‌های بالایی در بحث ساخت فیلم و سریال برخوردار است و امیدواریم در این سریال همه اقوام، گویش‌ها و لهجه‌های کرمانشاه به نحوی در معرض دید قرار گیرند، چرا که این امر می‌تواند زمینه وحدت هرچه بیشتر در استان را فراهم کند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.