کارخانه روکش لاستیک شهرستان راور با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر کلنگ زنی شد.

آغاز عملیات احداث کارخانه روکش لاستیک در راوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صبح امروز صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رئیس بانک صنعت و معدن به شهرستان راور سفر کرده و کلنگ احداث کارخانه روکش لاستیک این شهرستان به زمین زده شد.

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود:این کارخانه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود که ۵۰ میلیارد تومان آن از سوی بانک صنعت و معدن و ۵۰ میلیاد تومان توسط سرمایه گذار خصوصی تامین شده است و ۲۰۰ نفر اشتغال به همراه دارد.

پورابراهیمی بیان کرد: در شرایط سخت اقتصادی که دشمنان برای ما ایجاد کرده اند، اما استان کرمان همچنان پیشگام در عرصه‌های اقتصادی است و شهرستان راور یکی از مناطق مهم ما در اجرای پروژه‌ها است.

او افزود: علی رغم مشکلات اقتصادی به وجود امده، سالانه به طور متوسط ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کرمان انجام شده و این روند ادامه دارد.

پورابراهیمی ادامه داد: کارخانه روکش لاستیک راور قرار بود در تابستان کلنگ زنی شود که با مقداری تاخیر مواجه شد و لا توجه به تغییرات نرخ ارز پیش بینی میشود میزان سرمایه گذاری از ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه این پروژه در کمتر از ۱۸ ماه عملیاتی شود، گفت: ۴۰ درصد طرفبت معادن کشور در استان کرمان است و شهرستان راور هم ظرفیت خوبی در این حوزه دارد که با پشتیبانی بانک تخصصی صنعت و معدن میتوان رونقی را در این بخش ایجاد کرد.

او اجرای ابن پروژه را آغازی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی در راور دانست و بیان کرد: امروز بهش عمده‌ای از صنعت لاستیک‌های سنگین و نیم سنگین کشور وارداتی است و بهش عمده‌ای از ارز کشور از این طریق خارج میشود.

پورابراهیمی گفت: همزمان با اجرای طرح روکش لاستیک، طرح توسعه لاستیک بارز نیز هم خواهد شد که از هشت برند نامی دنیاست.

او گفت: پروژه جدید لاستیک‌های سنگین و فوق سنگین را در کرمان به زودی عملیات خواهیم کرد که استان را قطب تولید لاستیک کشور مطرح میکند.

در این آیین مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان، مدیرکل حوزه استاندار کرمان و فرماندار، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر راور حضور داشتند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار