مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ثبت نام طرح ملی مسکن از امروز در استان خراسان رضوی آغاز شد و در مرحله نخست، سهم این استان ۵ هزار و ۶۳۰ واحد است.

طرح ملی مسکنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دولت تدبیر و امید طرح اقدام ملی مسکن را زمستان پارسال مطرح و وزارت راه و شهرسازی از شهریور ماه امسال اجرای آن را در اولین استان کشور با ثبت نام از متقاضیان در کرمان کلید زد.

در این طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برنامه ریزی شده است که ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهد بود.

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در مرحله نخست برای ۳۵ شهر خراسان رضوی به استعداد ۵۶۳۰ واحد به دو روش اجاره داری بلند مدت و فروش اقساطی زمین تأمین امکانات گردیده است که این واحد‌ها با تسهیلات بانکی و آورده نقدی متقاضیان واجد شرایط ساخته خواهد شد.

او ادامه داد: برای سایر شهر‌های استان که در سایت اعلام نشده پس از فراهم شدن امکانات در مراحل بعدی اعلام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط در خراسان رضوی از امروز سه شنبه ۱۹ آذر ماه امسال به طور رسمی آغاز شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شروط ثبت نام را مطالعه و جهت ثبت نام اقدام کنند.

اخوان عبداللهیان با بیان اینکه برای این طرح وام ۷۵ میلیون تومانی با نرخ بهره ۱۸ درصد و دوره مشارکت حداکثر دوساله و باز پرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است، افزود: برای شناسایی افراد دارای مسکن ملکی سامانه استعلام وزارت راه و شهرسازی به سازمان ثبت اسناد و املاک متصل شده است.

او تصریح کرد: طبق اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در مرحله اول ۳۰ درصد قیمت تمام شده باید توسط متقاضی پرداخت شود.


شرایط اولیه برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن چگونه است؟

سایت طرح ملی اقدام مسکن وزارت راه و شهرسازی ۸ شرط را برای متقاضیان این نوع مسکن اعلام کرده است که یکی از آن‌ها این است که متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.

زنان سرپرست خانوار به شرط داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند متقاضی شوند.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی مانند چک برگشتی و تسهیلات معوقه، تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی هم از دیگر شروط متقاضی شدن در طرح ملی مسکن است.

همچنین بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، متقاضی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین سال ۸۴ بوده باشند و همچنین از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

افرادی که قصد دارند از شهر خاصی متقاضی مسکن ملی شوند، بدانند که باید دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت اخیر در شهر مورد تقاضا باشند.

انتهای پیام//ف.س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمانه صائمی شوراب
۰۹:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام برای ثبت نام مسکن ملی باید کجا اقدام کنیم وایادوباره سامانش بازمیشه چون من اطلاع نداشتم وخودم هم سرپرست هستم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۵۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
اطراف مشهد اونقد زمین خالی که هر ارگانها و شهرداری ومکانهای دولتی امدن سیم خادار زدن مال باباشونه اینا را برا چی نمیدن این درسته میان مال بیت المال رو تصاحب میکنند
Iran (Islamic Republic of)
وارسته
۱۰:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام سرپرست و مستمری بگیر هستم و متقاضی وام چه کنم شرایط و نحوه ثبت نام و پول پیش آیا حتماً و مبلغ زیاد است؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام
جان مادرت جناب آققااای وزیر مسکن شما که اینقدر به فکر قشر کارگر هستین یه شرط هم اضافه کنین که فقط یه دوره به کارگرجماعت خانه واگذار کنین و طبق درآمدشون اقساط بدن بخدا دعای کل کارگرها پشتتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
سلام خواهش به فکر کارگر بیچاره باشید اگه داشت بااین همه اقساط تاحالا خون می خرید ممنون از اینکه بفکر میاد.، ،؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام دوره سوم برای ثبت نام مسکن ملی نمیزارن
ما جا موندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
من ایمل ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام آخه یه کارگرکه بااین شرایط سخت به زورخرج زن وبچه هاشومیده چطورمیتونه این همه قسط بده بعدشم چطورتوبینالودیاگلبهارمیتونه زندگیشوراه ببره وقتی۳۰ساله همه کاروزندگیش مشهده میشینن روی صندلی ونفسشون ازجای گرم درمیاد فقط به فکرخودشونن برباعث وبانی این همه گرانی وتورم لعنت که زندگی همه ملت فلج شده پولدارها پولدارتر وما بیچاره هافقیرتروبیچاره ترشدیم خدالعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
من که هیجی پولی ندارم سی ملیون برای من خلیی پولی است یک کار گر سر گذر با سه نفر نون خوره با روز 80 تومان از کجا پسنداز میکروم حالا اسمم پیامک کرد بیا سی ملیون بده به خدا قسم اگر بتونم این مباق را بدهم شما دانید خدا من ندارم این چند سال دیگر زند باشم میسازم و میسوزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام از کجا متوجه بشیم که اسم ما برای طرح ملی مسکن پذیرفته شده است؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه بلالی
۱۵:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خیلی ممنون از زحماتتون شرایط ثبت نام چیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۴:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
کمه این زمان
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۵:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
عقلم خوب چیزیه کسی که کار و زندگیش تو مشهد هست تو گلبهار و بینالود چیکار میبکنه برای زندگی مگه میشه هر روز رفت و امد کرد خوب وقتی این طرح ها رو میریزین ب چی فکر میکنین
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق
۰۱:۰۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
به نظر شما منی که ۲ملیون کار نمیکنم چطور برجی ۱/۸۰۰قصد بدم..
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام چرا ثبت نام دقیق تو اخبار اعلام نمیکنه مشهد ما صدبار رفتیم کافی نت
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۵۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
من ثبت نام کردم نتیجه تعیدیه کی اعلام میشه...شرایتشم خیلی سخته..
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۸:۴۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
ای بابا این طرح که هنو شروع نشده تموم شد.درضمن مشهد چرا نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
سلام مدت ثبت نام خیلی محدوده به طوری که عرض۲۴ساعت ظرفیت تکمیل شده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۴۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سلام لطفا این طرح برای شهر مشهد هم بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۱:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سلام خواهشا این طرح رو برای شهر مشهد هم بذارین مشهدیا چطور میتونن اخه تو گلبهار و بینالود ثبت نام کنن وقتی همه کار و زندگیشون مشهده