رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مشهد هدف قاچاق پوشاک کشور‌های همسایه است و باید برای حل صنعت نساجی استان راهکارهایی ارائه کنیم.

مشهد، هدف قاچاق پوشاک کشورهای همسایه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی پوشاک، نساجی و صنایع وابسته درمحل اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان، گفت: ما به عنوان مسئولین دررابطه مستقیم با نیاز‌های اساسی جامعه از جمله سفره مردم، مسکن مردم و بعد از آن پوشاک مردم قرار داریم و باید در قبال این‌ها پاسخگو باشیم.

او ادامه داد: ما در خراسان رضوی ۱۶ هزار کد صنعتی داریم و این یعنی ۱۶ هزار محصول، که در مورد آن‌ها غفلت صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مشهد هدف قاچاق پوشاک کشور‌های همسایه است و ما باید با برگزاری جلسات اختصاصی و طرح مشکلات و راهکار‌های برون رفت از آن‌ها به صنعت نساجی به ویژه پوشاک در خراسان رضوی کمک کنیم.

مس فروش با اشاره به لزوم استفاده از نظر صاحب نظران و متخصصان در این حوزه، افزود: ما باید با بررسی موفقیت کشور‌های صاحب نام در صنعت نساجی و آسیب شناسی صنایع در کشور خودمان از این بحران خارج شویم، صنایع نساجی خراسان با مزیت ۲۰ میلیون زائر در سال باید تبدیل به قطب پوشاک کشور شود.
 

لوکوموتیو صنعت نساجی، پوشاک است

 
غلامعلی رخصت عضو انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به اهمیت ویژه این صنعت گفت: در کشورهای صنعتی و پیشرفته گام های اول را با صنعت نساجی برداشته اند و با برند سازی و توسعه صنعت مد و فشن توانسته اند به طور خاص در حوزه پوشاک در سطح جهان به موفقیت های چشمگیری برسند.
 
او با بیان اینکه ما در دهه ۵۰ شرایط بسیار خوبی در زمینه تولید و صادرات پوشاک داشتیم، ادامه داد: برای مثال کشور ترکیه گام های نخست توسعه را با سرمایه گذاری در صنعت پوشاک برداشت و به دستاوردهای خوبی رسید.
 
عضو انجمن صنایع نساجی ایران گفت: مهم ترین مسئله ای که ما باید قبول کنیم این موضوع است که تنها وارد کردن ماشین آلات و دستگاه های به روز راه حل مشکلات کنونی نیست و ما باید دانش مدیریتی برای استفاده از این دستگاه ها و بهره وری بیشتر نیروی انسانی را به دست آوریم.
 
او ادامه داد: این را همه می دانند که لوکوموتیو صنعت نساجی، پوشاک است و متاسفانه ما در این بخش کیفیت بالایی برای رقابت با برندهای خارجی نداریم و با توجه به ظرفیت بالای توریست خراسان رضوی باید با تسهیل کار تولید کنندگان به سرعت پیشرفت این صنعت کمک کنیم.
 

تعارفات علاوه بر زندگی، صنایع ما را نیز درگیر کرده است

 
حسن حسینی نائب رئیس اتاق بازرگانی مشهد نیز در این نشست گفت: در کشور ما متاسفانه تعارفات علاوه بر زندگی های شخصی، صنایع را هم درگیر کرده و ما در نشست ها برای بیان مشکلات تولیدکننده ها با یکدیگر تعارف داریم.
 
او ادامه داد: کشور ما در صنعت پوشاک شرایط بسیار خوبی داشت و صادرات قابل توجهی هم در این زمینه داشتیم، اما حالا باید ببینیم مشکل کار کجاست که حتی توان تامین نیاز بازار داخلی خود را هم نداریم.
 
نائب رئیس اتاق بازرگانی مشهد گفت: ترکیه از ابتدای ورود به صنعت پوشاک از بهترین خیاط ها و دو نده های ایران استفاده کرد و توانست با این صنعت در سطح جهانی خود را مطرح کند.
 
او ادامه داد: ما می توانیم با بهبود فضای کسب و کار و استفاده از پتانسیل های خوبی که در خراسان رضوی داریم و همچنین با نیاز سنجی بازار و در نظر گرفتن سلیقه مصرف کننده این عقب ماندگی را جبران کنیم.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.