ماهیت معنوی برنامه بازآفرینی بافت پیرامون حرم مطهررضوی، فرصتی برای ارزش آفرینی در این بافت و توسعه مشهدالرضاست.

توسعه مشهد در بازآفرینی بافت پیرامون حرم مطهررضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مسلم سید الحسینی عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید از نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری و اقتصادی و در غرفه منطقه ثامن شهرداری مشهد، گفت: این رویداد مهم برای معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در شهر مشهد به عنوان یک ضرورت در روند جذب سرمایه گذاری برای تکمیل طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: شهر‌ها به عنوان موتور محرک توسعه هستند و نقش خیلی مهمی در اقتصاد ملی کشور دارند.

سید الحسینی ابعاد مهم پایداری شهری را در رسیدن به اقتصاد پایدار و افزایش توان رقابتی شهر‌ها در سطح ملی و جهانی دانست و گفت: این مهم  می تواند سهم بیشتری از سرمایه گذاری را به خود جذب کند.

او ادامه داد: جذب سرمایه و هرگونه اقدام در این خصوص در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی کمک به پیشرفت آن خواهد بود.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: باز آفرینی شهری در راستای بهسازی بافت با نگاه پایداری، باید با توجه به ظرفیت‌های درونی و اقدامات همسو با وجهه و حیثیت مکان و حفظ و ارتقای ارزش‌های ملموس و نا ملموس آن باشد.

او ادامه داد: بهسازی و نوسازی بخاطر ماهیت ارزش آفرینی آن به مثابه یک صنعت تعبیر می‌شود که به دنبال خلق ارزش افزوده است.

او تصریح کرد: ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه تولید مسکن و برنامه‌های بهسازی و نوسازی برای حضور سرمایه، اعم از کلان و خرد وجود دارد، اما این امر مستلزم پذیرش تفکر جدید مبتنی بر تعامل بین نهاد‌های متصدی برنامه ریزی و بازار است.

سید الحسینی بیان کرد: رویکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران برای توسعه بافت‌های نا کارآمد شهری در تعامل محیط رقابتی با ارتقای توان رقابتی بر اساس ارزش آفرینی و تکیه بر ظرفیت‌های درونی است.

او افزود: بافت پیرامون حرم مطهر رضوی واجد دارایی‌ها و ارزش‌های مادی و غیر مادی هست که با بهره گیری از مدل مدیریتی خلاق، استفاده صحیح از بازار سرمایه و مشارکت شهروندان باید پاسخ گویی به نیاز‌های معاصر موفق باشد وخوشبختانه در نگاه امروزی مدیریت بافت اطرافت حرم ما شاهد توجه بهتر و بیشتر به احیائ فضا‌های عمومی و شهری هستیم که این اقدامات برای ارتقای حیات شهری باید تداوم یابد.

او با بیان اینکه شهر مشهد و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی در سطح دنیا نماد مذهبی کشور ماست، گفت: ما شدیداً نیازمند اجماع و همگرایی و عزم جدی همه ذی نفعان اعم از مردم و حوزه‌های دولتی، عمومی، خصوصی و شهرداری برای تعیین تکلیف برنامه توسعه و پیش برد اقدامات توسعه‌ای در این بافت هستیم.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ما در سطح کشور‌های منطقه رقیب داریم و باید بتوانیم سطح خدمات و کیفیت و وجهه بافت را ارتقاء بدهیم و فرصت‌ها را از دست ندهیم.

او ادامه داد: بافت پیرامونی حرم مطهر مستعد توسعه است و باید شهروندان و سرمایه گذارانی که دارایی‌ها و قابلیت‌هایی در این حوزه دارند، از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شوند تا فضایی برای جذب سرمایه‌های کلان و خرد داخلی و خارجی ایجاد شود.

سید الحسینی بیان کرد: محله محوری دیدگاه کلی برای توسعه همه بافت‌ها ومحلات هدف و ماموریت شرکت بازآفرینی شهری ایران است و در راس آن‌ها بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است، که در نهایت ارزش آفرینی و ارتقاء ارزش‌ها است، که پیش شرط آن، پذیرش ارزش در قالب معنایی مشترک از اتحاد و تعلق ذی نفعان است.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.