مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از تخصیص بودجه اندک به نهاد‌های و موسسات قرآنی در سال ۹۹ گلایه کرد.

واکنش یکی از مسئولان قرآنی لایحه بودجه قرآنی سال ۹۹حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون بودجه قرآنی سال ۹۹ گفت: یکی از مهم‌ترین بازو‌های فرهنگی نظام برای ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در کشور، قطعاً مؤسسات و نهاد‌های مردمی قرآنی است که یک شبکه بی‌بدیل را در کشور ایجاد می‌کنند. این جامعه قرآنی اجزای متعددی دارد که یکی از مهمترین آنها نهاد و مؤسسات قرآنی هستند که عموماً بار اصلی آموزش قرآن، بر دوش این مؤسسات مردمی بوده است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها در شرایط فرهنگی فعلی کشور با وجود تهاجم فرهنگی عجیب و غریب لازم است و هر روز گسترش پیدا می‌کند.  همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند "کاری که قرآنی‌ها انجام می‌دهند، قطعاً یک کار راهبردی است.»

محمدی عنوان کرد: اما در سال‌های اخیر متأسفانه  بودجه اختصاص یافته، با  این حجم از اتفاقات و کاری که جامعه قرآنی انجام می‌دهند،  تناسب و همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: ما یکسری سیاست‌های فرهنگی و اهداف فرهنگی در کشور داریم که باید برای رسیدن به آن اهداف، هزینه و حمایت و پشتیبانی کنیم. می‌توانم اثبات کنم یکی از مهم‌ترین مؤلفه های ترویج فرهنگ اسلامی، نهاد‌های قرآنی و مؤسسات هستند که به صورت خودجوش کار می‌کنند؛ درصورتی که بودجه‌ای دریافت نکرده اند.

ما در سال‌های ۹۰ و ۹۱، ۱۹۸ میلیارد تومان بودجه تخصیصی داشتیم؛ اما امسال در سال ۹۸ یک ریال هم بودجه اختصاص داده نشده است.

محمدی اظهار کرد: سال گذشته هم لایحه ۱۰۰ میلیاردی بودجه به تشکل های قرآنی تخصیص داده شد که از آن مقدار هنوز یک ریال هم با ما داده نشده است.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور توضیح داد: سال گذشته به صندوق شورای توسعه فرهنگ قرآنی ۱۰۰ میلیارد بودجه تخصیص داده شد که متشکل از دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف است. یکی از این نهاد‌ها مؤسسات تشکل‌های قرآنی است که هنوز یک ریال آن دریافت نشده است. برای سال ۹۹ این بودجه ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است و ۲۰ میلیارد در نظر گرفته شده است؛ با توجه به این شرایط بودجه و اعتبار باید این موسسات را تعطیل کنند تا ما هم تکلیف خودمان را بدانیم.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، موسسات قرآنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار