رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ما هرگز نباید بگذاریم سرمایه‌های ورزشی ما به انزوا کشیده شوند.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان پرسپولیس در خصوص بودجه سال ۹۹ برای ورزشکاران المپیکی بیان کرد: امروز جلسه باشکوهی بود و جامعه بزرگ فوتبال به خصوص باشگاه پرسپولیس در آن حضور داشتند، انگیزه این نشست تجلیل از پیشکسوت با محبت و با فضیلت بود که صاحب نام فوتبال ایران زمین یعنی علی پروین است.

او ادامه داد: این نشست در ابتدا یک پیامی داشت آن هم اینکه نسل جدید ما در عرصه‌های ملی، آسیایی و جهانی می‌درخشند و آن هم به دلیل ریشه‌ای است که از این سرزمین گرفته اند. خوشبختانه این امر منش و شکل  در ورزش ما به خصوص فوتبال گرفته است. امیدوارم این مسیر تداوم پیدا کند. ما هرگز نباید بگذاریم سرمایه‌های ما به انزوا کشیده شوند. ما با تاج و استیلی جلسات متعددی داریم و وضعیت را رصد می‌کنیم. انگیزه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال بر این است که با حمایت حداکثری بتوانیم به طلسم ۴۵ ساله پایان دهیم و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم. اما در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی هیچ دخالتی نداریم و این مورد بر عهده فدراسیون فوتبال است. من مطئنم در این راه فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند.

او افزود: فدراسیون جهانی کشتی طی نامه‌ای به ما اعلام کرد به دلیل اینکه سه کشور ژاپن، مجارستان و گرجستان این رویداد به زمان دیگری موکول می‌شود. من هم بالافاصله با رئیس فدراسیون جهانی ارتباط گرفتن و اعلام کردم برای برگزاری این رقابت هیچ چالشی نداریم و یک نامه مشترک هم با وزارت ورزش به فدراسیون جهانی اعلام کردیم ایران امنیت کامل این بازی‌ها را کاملا تامین می‌کند. او هم از ما خواست تاریخ جدید مسابقات در تهران را اعلام کنیم و ما هم همین کار را کردیم و قرار بر این شد تا فدراسیون جهانی با کشور‌های عضو هماهنگی لازم را داشته باشد و این رویداد حتما در ایران برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: فرامرزیان: فدراسیون‌های مدال آور پرداختی ویژه‌ای خواهند داشت/ ورزشکارانی که سهمیه المپیک کسب کنند ماهانه ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند


انتهای پیام/

اظهارات صالحی امیری در خصوص شرایط ورزش کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار