مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: برای بهره وری در منابع آب استان در حوزه آب زیرزمینی و سطحی برنامه مدونی تدوین شده است.

برون رفت از چالش کم آبی در آینده زنگ خطری برای آیندگان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: خوشبختانه با همکاری و تعامل سایر اعضای کارگروه سازگاری با کم آبی توانستیم برنامه جامع و مدونی در راستای بهره وری در منابع آب استان در حوزه آب زیرزمینی و سطحی تدوین نمائیم که این امر منطبق با سیاست‌های ابلاغی وزارت نیرو در پروژه سازگاری با کم آبی است.

او به عملکرد شرکت آب منطقه‌ای جهت تقویت سفره‌های آب زیرزمینی اشاره و اقدامات انجام شده و در حال انجام را موثر و مثبت ارزیابی کرد و گفت: برون رفت از چالش کم آبی و بحران آب که در آینده زنگ خطری برای آیندگان است و تنها می‌توان با مدیریت صحیح منابع آبی واصلاح الگوی کشت، توسعه کشت گلخانه‌ای با رویکرد کاهش مصرف آب، انسداد چاه‌های غیر مجاز، کنترل بهره برداری چاه‌های مجاز، نصب کنتور‌های هوشمند و عملیاتی نمودن برنامه سازگاری با کم آبی صیانت از این سرمایه خدادادی را محقق کرد.

درویشی  افزود: دستگاه‌های مرتبط در استاندارد سازی مصارف آب توافق نظر دارند و لازم است برای به ثمر رساندن آن هماهنگی‌های بیشتری صورت پذیرد.

او  با اشاره به انسداد چاه‌های غیر مجاز و زیان عظیم این دسته از چاه‌ها به منابع آب زیرزمینی به اثرات و تبعات اجتماعی آن نیز اشاره کرد و گفت: برخورد قانونی با متخلفین حوزه آب  جزء وظائف قانونی است .

او  همچنین برنامه سازگاری با کم آبی را برنامه جامعی دانست که بهره آن همه آحاد جامعه را شامل می شودو  با تخصیص آب مازاد ناشی از اجرائی شدن طرح سازگاری با کم آبی میتوان چرخه اقتصادی استان را به حرکت درآورد و شاهد رونق کشاورزی و صنعت در استان باشیم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
بیچاره نسل های آینده