معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه همشهریان نگران کمبود داروی مرتبط با بیماری آنفلوانزا نباشند، بر اهمیت خود مراقبتی افراد و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها برای سالم زندگی کردن تاکید کرد.

توزیع داروی درمان بیماری آنفولانزا در استان/ نگرانی برای کمبود دارو وجود نداردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نشست کمیته بررسی و مهار بیماری آنفولانزا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور اعضای شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث دانشگاه برگزار شد.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: با توجه به اقدامات مناسب و سریع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت و استقرار پزشکان متخصص اطفال، داخلی و عفونی در این مراکز و مدیریت دارو، سیر بیماری رو به کاهش است.

عبدالرسول همتی افزود: با پیگیری و هماهنگی معاونت غذا و داروی دانشگاه، داروی مرتبط با بیماری آنفلوانزا در بیمارستان ها، مراکز خدمات جامع سلامت و داروخانه‌های پوشش دهنده این بیماری، توزیع شده که پزشکان متخصص اطفال، داخلی و عفونی مستقر در این مراکز برحسب شرایط بیماران، دارو را تجویز می‌کنند.

او بیان اینکه هم استانی‌ها نگران کمبود داروی مرتبط با بیماری آنفلوانزا نباشند، بر اهمیت خودمراقبتی افراد و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها برای سالم زندگی کردن تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: مصرف غذا‌هایی مانند آش و سوپ، مصرف مایعات زیاد، میوه، آبمیوه طبیعی و سبزی‌ها برای بهبود بیماری آنفولانزا موثر است.

همتی اضافه کرد: افرادی مانند بیماران قلبی عروقی، بیماران تنفسی و مبتلایان به آسم، خانم‌های باردار، بیماران مبتلا به دیابت و سرطان، بیماران پیوندی، کودکان زیر پنج سال و سالمندان بالای ۶۵ سال به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند، باید بیشتر از سایر افراد مراقب سلامت خود باشند.

او با تاکید بر نقش موثر آموزگاران و معلمان در اطلاع رسانی به دانش آموزان در خصوص شست و شوی دست با آب و صابون، تغذیه مناسب، پیشگیری و مراقبت گفت: به مدارس و مهدکودک‌ها نیز اعلام شده تا کودکان و دانش آموزانی که نشانه‌های آنفلوانزا دارند، در منزل استراحت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: مردم به صورت خودسرانه از دارو‌ها به ویژه کورتون‌ها استفاده نکنند، زیرا نه تنها سیر درمانی بیماری را کند می‌کند، بلکه عوارض جانبی نیز به همراه دارد.

همتی اعلام کرد: تاکنون یک هزار و ۲۱ بیمار در بیمارستان‌های استان فارس بستری شدند که از این تعداد ۷۶ مورد مبتلا به بیماری آنفلوانزا اعلام شد.

دبیر شورای سیاستگذاری مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: کمیته بررسی آنفلوانزا در دانشگاه با حضور اعضای کمیته از واحد‌های مختلف دانشگاه برگزار شد.

محمدجواد مرادیان افزود: در این نشست آخرین آمار حوزه بهداشت، بیماران بستری، کاهش مراجعان مشکوک به بیماری آنفلوانزا، تامین دارو و نحوه توزیع آن در بیمارستان ها، مراکز خدمات جامع سلامت و داروخانه‌های پوشش دهنده این بیماری، تجویز دارو از سوی پزشکان متخصص اطفال، داخلی و عفونی و اقدامات حوزه‌های مختلف دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: با پیگیری معاونت غذا و داروی دانشگاه، به میزان کافی دارو در مراکز مشخص توزیع شده است و هیچ جای نگرانی برای هم استانی‌ها وجود ندارد.
انتهای پیام/

برچسب ها: درمان ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار