مسئول پایش حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: فعالیت ۶۰ مرکز خرید و فروش غیر مجاز ضایعات معضل مهم زیست محیطی شهر بیرجند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نخعی‌نژاد مسئول پایش حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به شکایت‌هایی که محیط‌زیست از برخی از شهرداران شهر‌های خراسان‌جنوبی در زمینه مسائل زیست محیطی داشت، گفت: مرجع قضائی برای هر چهار شهردار قرار منع تعقیب صادرکرده است.

او با بیان اینکه ما براساس روال قانونی، اعتراض خود را از این قرار منع تعقیب داشته‌ایم، بیان‌کرد: طبق صراحت قانون مواردی، چون زباله‌سوزی جرم بوده و برخی از زباله‌گاه‌ها نیز مجوز محیط زیستی نداشته‌اند.

 مسئول پایش حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی  ادامه‌داد: در زمینه تفکیک پسماند‌های پزشکی از زباله‌های عادی نیز دو شرکت با مجوز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کار جمع‌آوری و بی‌خطرسازی این پسماند‌ها را انجام و ماهیانه نیز گزارش‌هایی به محیط ارائه می‌دهند.

او افزود: طبق گزارش‌ها تعدادی از پزشکان هنوز با این شرکت‌ها قرارداد منعقد نکرده و تعدادی نیز که قرارداد دارند، یا پسماند واقعی و یا به طورکلی پسماند پزشکی را تحویل نمی‌دهند که البته از قشر فرهیخته پزشکان انتظار دیگری است.

مسئول پایش حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: یکی از معضلات مهم محیط زیستی در بیرجند فعالیت ۶۰ مرکز خرید و فروش غیر مجاز ضایعات است که در راستای حفظ سلامت عموم جامعه باید جدی گرفته شود.

نخعی‌نژاد ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی نیز طی نامه‌ای اعلام کرده که فعالیت این مراکز تهدیدی علیه بهداشت و سلامت مردم شهر است و محیط زیست هم طبق وظیفه قانونی خود این مهم را پیگیری و به دادستانی اعلام کرده است.

او گفت: شاید عده‌ای به واسطه بیکار شدن زباله‌گرد‌ها با این مسئله مخالفت کنند در حالی که برای ما مهم سلامت جامعه است.

انتهای پیام /ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.