هواشناسی کردستان با صدور اخطاریه‌ای در خصوص بارندگی‌های روزهای شنبه تا دوشنبه هفته جاری در مناطق مختلف این استان، از بارش شدید برف و باران در این مدت خبر داد.

تداوم بارش برف وباران در کردستان تا اواسط هفته

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طبق بررسی خروجی مدل‌های پیش بینی عددی و نقشه‌های پیش یابی،سامانه بارشی که از عصر و اوایل شب جمعه (۱۵ آذر) به آسمان استان وارد شده ، به طور متناوب تا اواخر روز دوشنبه هفته جاری تداوم دارد.

علی پناهی گفت: این سامانه به طور متناوب تا اواخر روز دوشنبه سبب افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف در ارتفاعات و گردنه‌های برفگیر استان می‌شود.

وی یادآور شد: بیشترین فعالیت این موج بارشی تا روز یکشنبه پیش بینی می‌شود و بیشتر تاثیر گذاری آن در نواحی غربی و شرقی استان کردستان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی و کاهش دید، کولاک برف در ارتفاعات، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی و آبگرفتگی موقت در معابر نوار غربی از جمله مخاطره های این سامانه بارشی است.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود در این مدت از سفرهای غیر ضروری در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهرها و صعود به ارتفاعات اجتناب شود ضمن اینکه دما و رطوبت گلخانه، مرغداری‌ها و دامداری نیز باید از سوی متولیان کنترل شود.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.