رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: هم اکنون تردد در تمام جاده‌های استان باز و ترافیک روان به صورت عادی جریان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دانش زندی گفت:اکنون در جاده‌های مریوان به سقز، پایانه مرزی باشماق و سروآباد شاهد بارش شدید باران و لغزندگی جاده‌ها هستیم لذا به رانندگان توصیه می‌شود در این محور‌ها با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

وی افزود: روند بارش‌ها از بامداد امروز در این شهرستان شروع شده و با توجه به پیش‌بینی‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی احتمال اینکه تا فردا سایر نقاط استان را درگیر کند، وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی کردستان نیز گفت: طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی، یک سامانه بارشی از روز شنبه وارد آسمان کردستان شده و با توجه به تقویت آن در روز گذشته پیش‌بینی می‌شود مقدار بارش‌های آن از امروز شدیدتر شود.

رحیم صدیقی افزود: پیش بینی می‌شود فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی شامل کامیاران، سنندج، موچش، دهگلان و قروه و بخش‌های غربی استان شامل سروآباد، منطقه اورامان، مریوان، بانه و سرشیو سقز و همچنین مناطق مرکزی به ویژه ارتفاعات چهل چشمه و سارال دیواندره قابل ملاحظه باشد.

وی یادآور شد: فعالیت این سامانه به شکل باران و در ارتفاعات به شکل برف و باران پیش‌بینی می‌شود فعالیت آن از اواخر امروز دوشنبه بیشتر خواهد شد.

صدیقی تاکید کرد: بارش باران، مه آلودشدن هوا، کاهش دید، احتمال رعد و برق و کاهش نسبی دما، آبگرفتگی موقت معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد از جمله مخاطرات استقرار سامانه بارشی در آسمان این استان است.

وی اظهار داشت: هواشناسی توصیه می‌کند مردم از سفرهای غیر ضرور خودداری کرده و در صورت انجام سفر تجهیزات زمستانی همراه خود داشته و به هشدارها و اخطاریه‌ها توجه جدی کنند.

انتهای پیام/م

ورودسامانه  بارشی به کردستان

برچسب ها: هواشناسی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.