مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: تکمیل کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که باید از منابع ملی تامین شود.

تکمیل کتابخانه مرکزی  کرمانشاه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داردبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت کتابخانه مرکزی اکنون ۶۰ درصد است اظهار کرد: کتابخانه مرکزی کرمانشاه ۱۱ هزار مترمربع زیربنا دارد و از زیرمجموعه‌های آن دو طبقه پارکینگ، رستوران، مخزن کتاب و سالن اجتماعت ۳۰۰ نفری است که تکمیل آن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا در سال ۱۴۰۰ افتتاح شود.

معصومه حسنی خوانسار با بیان اینکه کار ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه بعد از چند سال وقفه دوباره از سر گرفته شد عنوان کرد: در سال‌های گذشته درخواست استان کرمانشاه برای ساخت یک کتابخانه مرکزی به وزارت ارشاد به‌دلیل اعتبار نسبت به هزینه مورد موافقت قرار نگرفت.

او افزود: ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه بالاخره از سال ۱۳۸۶ آغاز شد که تا سال ۹۰ ادامه داشت و پس از آن متوقف شد که با پیگیری‌ها انجام شده از سال ۸۸ تا ۹۰ مبلغ دو و نیم میلیارد تومان اعتبار از سوی نهاد کتابخانه‌های کشور برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت.

او عنوان کرد: از زیرمجموعه‌های آن دو طبقه پارکینگ، رستوران، مخزن کتاب و سالن اجتماعات ۳۰۰ نفری، سالن مطالعه و واحد پژوهش است و ۴۰ درصد اعتبارات کتابخانه مرکزی کرمانشاه استانی و ۶۰ درصد آن از اعتبارات ملی است  ساخت کتابخانه مرکزی جزو ضرورت‌های کلانشهر کرمانشاه است.

او با بیان اینکه در صورت افتتاح این کتابخانه مخازن آن ظرفیت نگهداری بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب را دارد بیان کرد: کتابخانه مرکزی نماد فرهنگی هر شهر و یکی از زیرساخت‌های توسعه فرهنگی به شمار می‌رود.

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.