استاندار یزد گفت: صنعت گردشگری برخلاف سایر صنایع محدودیتی برای گسترش ندارد.

محدودیتی برای توسعه گردشگری نداریم/ ایجاد منطقه آزاد گردشگری در یزدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد علی طالبی، استاندار یزد در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بخش عمده فعالیت‌های ما نیازمند تامین منابع از طرف دولت است که شاید در شرایط فعلی امکان پذیر نباشد، اما در حوزه گردشگری ایجاد بعضی از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها، جدای از تامین مالی دولت امکان هدایت آن در استان با تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف وجود دارد و محدودیتی برای توسعه گردشگری نداریم.

او با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد، صنعت گردشگری را در استان تقویت می‌کند، افزود: موافقت اصولی وزیر و ضمنی رئیس جمهور را برای ایجاد این منطقه در یزد گرفتیم و با جدیت ایجاد این ظرفیت را در استان دنبال می‌کنیم.

طالبی اظهار داشت: از ظرفیت ثبت جهانی به خوبی استفاده نکردیم، باید به صورت جدی در این زمینه ورود کرده و بسیاری از محدودیت‌هایی که به کشور ما اعمال شده است را برای یزد برداریم.

استاندار یزد به سفر ریاست جمهوری به استان یزد اشاره کرد و افزود: آقای روحانی مهم‌ترین ظرفیت استان یزد را برای ایجاد اشتغال، صنعت گردشگری دانستند.

او با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال نمی‌توان بر روی صنعت و کشاورزی سرمایه گذاری کرد، ادامه داد: از مزیت‌های حوزه گردشگری جذب بیکاران به خود بوده و نگاه دولت هم حمایت از این رویکرد است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.