استاندار كرمانشاه گفت:عمليات اجرايي پروژه تصفیه خانه فاضلاب هرسین بعد از وقفه ٦ ساله در سال ٩٦ دوباره شروع شده و بر اساس پيگيري هاي صورت گرفته امروز مصوب شود تا پايان سال اين تصفيه خانه به بهره برداري برسد.

تصفیه خانه فاضلاب شهری هرسین پس از ۶ سال وقفه امسال به بهره برداری می‌رسدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان هرسین امروز در نشستی ویژه مسائل و مشکلات طرح جهت بهره برداری بررسی شد.


استاندار کرمانشاه به لزوم رفع مشکلات، تأمین اعتبار و تکمیل پروژه تا پایان سال تأکید کرد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه بعد از وقفه ٦ ساله در سال ٩٦ دوباره شروع شده و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته امروز مصوب شود تا پایان سال این تصفیه خانه به بهره برداری برسد.


او گفت: این پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی از فاز مطالعاتی از سال ١٣٨٢ و عملیات اجرایی در سال ٨٤ شروع شد که در سال ٩٠ متوقف شد این پروژه مجددا از سال ٩٦ که مقرر شد با اتصال شبکه فاضلاب به تصفیه خانه در پایان سال به بهره برداری برسد.


بازوند گفت: شهرستان هرسین یازده هزار و ۸۰۰ مشترک آب و فاضلاب دارد و طول شبکه فاضلاب این شهرستان را ۱۲۱ کیلومتر است.


او ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هرسین در زمینی به مساحت حدود هفت هکتار برای جمعیت ۵۵ هزار نفری و با فرآیند لجن فعال (هوادهی ممتد) با ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب در شبانه روز در دست احداث است پساب خروجی این تصفیه خانه می‌تواند بیشترین کاربرد را برای استفاده کشاورزان داشته باشد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.