مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه به ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر در زمینی به مساحت ۳۷ هزار مترمربع در ۲ مرحله اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علیرضا تخت‌شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر در زمینی به مساحت ۳۷ هزار مترمربع در ۲ مرحله، گفت : مرحله اول شامل احداث دیوار سایت تصفیه‌خانه با سازه آجری به طول ۸۸۰ متر و ارتفاع ۲.۵ متر که عملیات اجرایی آن با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال اجرا است.

او برآورد اعتبار موردنیاز برای بهره‌برداری از این تصفیه خانه را بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : در صورت تامین اعتبار به موقع تا سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

او ظرفیت تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌خانه را هفت هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی معادل ۴۷ هزار نفر ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه همچنین به پروژه آبرسانی شهر سنقر اشاره کرد و گفت: تامین آب سنقر از ابتدای مهر ماه ۹۶ با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد از شرکت آب منطقه‌ای به این شرکت برای ادامه عملیات اجرایی تحویل شد.

تخت‌شاهی این پروژه را شامل احداث یک باب تصفیه‌خانه آب به ظرفیت ۲۳۰ لیتر در ثانیه، یک مخزن میان‌راهی باظرفیت ۲ هزار مترمکعب و یک مخزن ذخیره جدید در زون مرتفع با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب، احداث خطوط بین مخازن به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر، در سایز‌های ۴۰۰ و ۴۵۰ میلی‌متر لوله‌های فولادی از محل تصفیه‌خانه تا مخزن عنوان کرد.

 او،گفت: پروژه تصفیه‌خانه اکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجرا است.

او گفت: امسال عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سنقر، صحنه و کرندغرب با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری آغاز شده و احداث تصفیه‌خانه در پاوه، روانسر، جوانرود و تازه‌آباد نیز در حال انجام است.

 

 

انتهای پیام/د

احداث دیوار سایت تصفیه‌خانه با سازه آجری

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.