رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خوزستان بر لزوم تشکیل ۲۷ هیات اجرایی در استان تا فردا تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابوالحسن معماری رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خوزستان در بازدید از ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در فرمانداری اهواز با تقدیر از تلاش‌های فرمانداری، عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات گفت: در دوره فعلی، شاهد نظارت بسیار خوب و دقیقی در زمینه احراز مدارک داوطلبان هستیم.

او روال حاکم در ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را عادی توصیف و اظهار کرد: درخصوص زمان آغاز بررسی صلاحیت‌ها باید توجه داشت که نخستین مرحله برای انجام این کار توسط هیات‌های اجرایی انجام می‌شود.

معماری با اشاره به تشکیل هیات‌های اجرایی برخی از شهرهای استان طی روز گذشته، ادامه داد: مابقی هیات‌های اجرایی در ۲۷ حوزه انتخابیه استان طی امروز و در نهایت تا آخر وقت فردا باید تشکیل شوند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خوزستان با تاکید بر اینکه اولین وظیفه هیات‌های اجرایی رسیدگی به صلاحیت‌ها ظرف ۱۰ روز است، بیان داشت: پس از اعلام رای هیات‌های اجرایی، نتیجه صلاحیت‌ها از طریق فرمانداران حوزه‌های انتخابیه ۱۴ شهر استان(مراکز ثبت نام) به داوطلبان اعلام می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: افرادی که صلاحیت آن ها در این مرحله رد می‌شود طی 4 روز مهلت دارند تا اعتراض خود نسبت به تصمیم هیات‌هایی اجرایی را به هیات نظارت استان اعلام کنند و سپس این هیات ظرف مدت ۲۰ روز فرصت رسیدگی به اعتراضات را دارد.

ابوالحسن معماری گفت: هیات نظارت استان خوزستان علاوه بر این، صلاحیت همه داوطلبان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

او اظهار کرد: افرادی که به رای هیات نظارت اعتراض دارند درنهایت می‌توانند درخواست خود را به شورای نگهبان ارائه دهند تا رای نهایی از سوی این شورا به وزارت کشور اعلام شود.

معماری با اشاره به روند بررسی صلاحیت‌ها، اذعان داشت: شرایط همه داوطلبان در سه ماده قانونی ۲۸ تا ۳۰ قانون انتخابات ذکر شده است و هیات‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان بر اساس این مواد قانونی اظهارنظر می‌کنند.

او اظهار داشت: همه این اظهارنظرها باید براساس مستندات باشد و در تمامی مراحل باید قانون مدنظر قرار بگیرد.

ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یکشنبه ۱۰ آذر آغاز و به مدت هفت روز (پایان وقت اداری ۱۶ آذر) از ساعت هشت صبح تا ۱۸ در ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی خوزستان ادامه خواهد داشت.

خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

انتهای پیام/گ

ادامه ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.