رئیس حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه از انجام مرحله دوم بعد از ثبت نام داوطلبان انتخاب هیات‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار شهرستان دشت آزادگان و رئیس حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه با اشاره به بازدید از روند ثبت نام داوطلبان این حوزه گفت: مرحله دوم بعد از ثبت نام داوطلبان انتخاب هیات‌های اجرایی می‌باشد.

او افزود: بلافاصله پس از صدور دستور آغاز انتخابات از طرف وزارت کشور، دستور تشکیل هیات‌های اجرایی حوزه‌های فرعی را به فرماندار یا بخشدار حوزه‌های فرعی، صادر شد و مکلف شدیم ظرف مدت ۶ روز در مرکز حوزه انتخابیه، با حضور هیات نظارت شورای نگهبان و عضویت دادستان و رئیس ثبت احوال مرکز حوزه انتخابیه ۸ نفر معتمدین موضوع ماده (۳۲) هیات اجرایی انتخابات را تشکیل دهیم.

سیلاوی تصریح کرد: هیأت‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی ۱۰ روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات از مراجع چهارگانه (وزارت اطلاعات، ثبت احوال، قوه قضاییه و نیروی انتظامی) انجام می‌دهند. پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان ادامه داد: براساس ماده ۳۲ قانون انتخابات، فرماندار یا بخشدار مرکز هر حوزه انتخابیه، جهت انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل هیات اجرایی موضوع ماده (۳۱)، ۳۰ نفر از معتمدین بومی ساکن در محل و یا ساکنینی که حداقل دارای ۳ سال سابقه سکونت در حوزه انتخابیه هستند را از بین کلیه اقشار واجد شرایط در این قانون انتخاب و به منظور تائید صلاحیت به هیات نظارت مربوطه معرفی می‌نماید.

رئیس حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه اظهار داشت: هیات نظارت مزبور نیز حداکثر ظرف مدت ۲ روز نسبت به تایید صلاحیت آنان اظهارنظر کتبی خود را به فرماندار یا بخشدار ارسال می‌کند.

به گفته حمید سیلاوی، فرماندار یا بخشدار مرکز حوزه انتخابیه بلافاصله از ۳۰ نفر معتمدین محلی تائید شده از سوی هیات نظارت، کتبا دعوت به عمل آورده و مدعوین حداکثر ظرف دو روز از تاریخ دعوت، تشکیل جلسه می‌دهند و پس از حضور حداقل دو سوم مدعوین (بیست نفر) در حضور هیات نظارت از بین خود ۸ نفر را به عنوان معتمدین اصلی و ۵ نفر را به عنوان معتمدین علی البدل هیات اجرایی با رای مخفی و اکثریت نسبی آراء انتخاب می‌نمایند.

فرماندار و رئیس هیات اجرایی یازدهمین انتاخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان دشت آزادگان در ادامه سخنان خود افزود: چنانچه هیات نظارت، معتمدین پیشنهادی فرماندار یا بخشدار مرکز حوزه انتخابیه را تائید نکند، فرماندار یا بخشدار مربوطه موظف است به تعداد دو برابر، افراد واجد شرایط دیگری را به هیات نظارت پیشنهاد نماید. هیات نظارت موظف است حداکثر ظرف ۲۴ ساعت نظر خود را کتبا اعلام نمایند. اگر برای بار دوم معتمدین پیشنهادی، مورد تائید هیات نظارت مربوطه قرار نگیرند در صورتی که حداقل ۲۰ نفر مورد تائید باشند اعضای اصلی و علی البدل را از میان خود انتخاب خواهند کرد و در صورت توافق نشدن فرماندار، بخشدار و هیات نظارت شهرستان، هیات نظارت استان با هماهنگی استاندار ظرف ۲۴ ساعت، باقیمانده از سی نفر معتمد را انتخاب خواهند کرد. (تبصره ۱ ماده ۳۲ قانون انتخابات)

انتهای پیام/گ

ادامه ثبت نام داوطلبان انتخابات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.