به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، لطف الله سوادکوهی رئیس کمیته فنی اتحادیه اتوبوسرانیهای شهری کشور ضمن بازدید از تعمیرگاه سازمان اتوبوسرانی و مراحل بازسازی اتوبوسهای فرسوده
شهرداری مشهد گفت: سازمان اتوبوسرانی مشهد که تاکنون در بازسازی اتوبوسهای فرسوده پیشرو بوده است، اقتصادیترین و سهل الوصولترین روش را برای بازسازی برگزیده است.
او ادامه داد: فرآیند بازسازی اتوبوسها در شهر مشهد به گونهای برنامه ریزی شده است که با کمترین هزینه و زمان به چرخه سرویس دهی باز میگردند.
رئیس کمیته فنی اتحادیه اتوبوسرانیهای شهری کشور روند بازسازی اتوبوسرانی مشهد را مسئولانه و دلسوزانه عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات حائز اهمیت قابلیت سنجی و امکان سنجی بازسازی در اتوبوس بوده که کاملا مشهود است.
سوادکوهی افزود: تغییرات بدنه و اجزاء داخلی که برای اولین بار در کشور توسط توان نیروهای بومی انجام شده است از جمله نقاط قوت در بازسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد است.
او تصریح کرد: نوسازی اتوبوس هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است چرا که کاهش مصرف سوخت، روغن و آلایندگی را در بر دارد بنابراین این امور صرفا به دلیل وجود تحریمها نبوده و در دنیا سابقه دارد و حتی اگر نوسازی انجام شود باید به بازسازی نیز توجه داشته باشیم.
رئیس کمیته فنی اتحادیه اتوبوسرانیهای شهری کشور گفت: از دیدگاه تخصصی نحوه مدیریت و انتخاب کلاسه بندی شده اتوبوسهای قابل بازسازی در شهر مشهد، با نقطه نظرات کمیته فنی اتحادیه تطبیق کامل داشته و میتوان به عنوان الگوی یک طرح موفق برای توسعه در سطح کشور و اجرای طرح ملی بازسازی مورد بهره برداری قرار گیرد.
انتهای پیام//ز.ق