رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برگزاری دوره آموزشی صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی در شهرستان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  بهرام بهرامی با بیان اینکه در راستای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقتصاد مردم محور در جهت توانمندسازی همشهریان عزیز و کمک به اشتغال دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان اسلام آباد غرب برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دوره‌ها مبنی بر مردمی نمودن اقتصاد و جلوگیری از هدر رفت ضایعات محصولات کشاورزی و بالا بردن اقتصاد خانوار، اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح شهرستان کرده است.

بهرامی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را گسترش بالا بردن سطح اقتصاد در بین خانواده‌ها و نسل جوان عنوان کرد و بیان داشت: آموزش با هدف بهبود کیفیت دوره‌های آموزشی و تحقق برنامه‌های ابلاغی، تشکیل شورای آموزشی در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه دوره‌ها اموزشی با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای، شهرستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: شرکت کنندگان با پایان دوره و اخذ مدرک می‌توانند از تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

بهرامی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی شهرستان‌ها با هدف ایجاد رقابت سالم در راستای جذب اعتبارات و فعال کردن کارگاه‌های تولیدی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری متناسب با توان منطقه‌ای است.

او با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی شامل، صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای، پرورش قارچ، پرورش زنبورعسل، پرورش شترمرغ، کبک، بلدرچین، مرغ بومی، پرورش دام سبک و سنگین و. است، تصریح کرد: کشاورزان و روستائیانی که متقاضی شرکت در این دوره‌ها هستند می‌توانند جهت ثبت نام به اداره ترویج شهرستان مراجعه کنند.

بهرام بهرامی با بیان اینکه در حال حاضر دوره صنایع تبدیلی، بسته بندی محصولات کشاورزی در شهرستان و در سطح روستا‌های شیان برگزار می‌شود، بیان کرد: با توجه به شرایط و پتانسیل‌های موجود در شهرستان دوره‌های آموزشی با توجه به شرایط شهرستان در نظر گرفته شده است تا بتوان در زمینه ایجاد اشتغال نسل جوان را در سطح شهرستان ایجاد کرد.

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.