استاندار فارس گفت: تعداد کتابخانه‌های فارس رشدی بیش از ۳۱ درصد داشته است و هم‌اکنون ۲۴۰ باب کتابخانه در فارس وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در مراسم گرامیداشت کتاب، کتابدار و کتابخوانی بیان کرد: امنیت جانی، شغلی، اقتصادی و به عبارتی امنیت ضامن فعالیت فرهنگوران است.

او، با بیان اینکه نهاد‌هایی برای ایجاد امنیت عمومی در جامعه تاسیس شده است، تصریح کرد: در یک جامعه ۸۰ میلیونی با همدلی و هم افزایی می‌توان امنیت پایدار ایجاد کرد.

رحیمی ادامه داد: توسعه یافتگی در همه جنبه‌ها رابطه نزدیک و همبستگی مستقیمی با کتابخوانی دارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه در تاریخ، کتابخانه‌های بزرگ و نویسندگان برجسته‌ای وجود دارند، افزود: باید ضمن شناخت گذشته، حال را تحلیل و برای آینده برنامه ریزی کنیم تا حرکت در مسیر توسعه شتاب گیرد.

استاندار فارس با اشاره به سرمایه‌گذاری در زمینه کتاب و کتابخوانی، اضافه کرد: اگر فردی با ساختن کتابخانه، تقویت اندیشمندان، توسعه چاپخانه‌ها و دیگر فعالیت‌های فرهنگی فعالیت می‌کند، نباید پنداشت که هزینه کرده، بلکه این اقدامات سرمایه‌گذاری زاینده‌ای است و مردم نیز در آینده از اثرات آن بهره‌مند می‌شوند.

او، اظهار کرد: در این زمینه باید اقدامات بهتری انجام شود همان گونه که اشخاص حقیقی و حقوقی با ساخت کتابخانه‌ها و ترویج کتاب و کتابخوانی تلاش‌هایی برای این امر انجام دادند.

رحیمی از اقدامات دولت تدبیر و امید نیز در حوزه توسعه کتابخانه‌ها و ترویج امر خواندن یاد کرد و گفت: این دولت از دلار‌های نفتی به مراتب کمتر برخوردار بوده است و در شرایط دشوار اقتصادی به سر می‌برد.

استاندار فارس افزود: در زمینه افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی نیز از ابتدای دولت شاهد رشد بیش از ۳۴ درصدی بوده‌ایم و امروز ۱۵۹ هزار نفر عضو کتابخانه‌های فارس هستند، که توسعه زیربنایی کتابخانه‌ها نیز با رشد بیش از ۱۶ درصد نشان از توجه این دولت با وضعیت حاکم بر اقتصاد داشته است.

او، با تأکید براینکه مسلمانان باید بیش از دیگر جوامع در مسیر ترویج کتاب و کتابخوانی قدم بردارند، ادامه داد: اینکه رسول اکرم (ص) با امر خواندن برانگیخته می‌شود، نشان از اهمیت امر مطالعه دارد.

استاندار فارس بیان کرد: دو قطعه زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی فارس در نظر گرفته شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی کلنگ ساخت آن به زمین زده می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.