رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: طرح تجهیز و یکپارچه سازی هزار و ۷۲۰ هکتار از اراضی شالیکاری استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: طرح تجهیز و یکپارچه سازی هزار و ۷۲۰ هکتار از اراضی شالیکاری در ۸ شهرستان استان آغاز شد.

او، با بیان اینکه این طرح در قالب ۱۷طرح اجرایی می‌شود، افرود: طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری استان برای جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های شالیزاری، افزایش بهره وری، بهبود کشت و زرع محصول استراتژیک برنج و بهبود وضعیت کشاورزان در راستای توسعه پایدار اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هدف از اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری را احداث شبکه منظم آبیاری و زهکشی، احداث کرت‌های منظم هندسی و تسطیح اراضی، احداث ابنیه‌های فنی وشن ریزی جاده‌های ساخته شده، احداث شبکه جاده‌های بین مزارع که با احداث این جاده‌ها امکان تردد ماشین آلات مختلف کشاورزی به داخل اراضی فراهم آمده و سبب افزایش راندمان کار و کاهش چشمگیر هزینه‌ها خواهد شد.

علی درجانی، از اختصاص بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح خبر داد و تصریح کرد: این طرح با اعتباری بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان‌های رشت، شفت، تالش، آستانه، لنگرود، لاهیجان، رودسر و صومعه سرا آغاز شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.