سیاست های حمایتی دولت، موجب رشد بخش کشاورزی در گیلان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اعلام این خبر گفت: سیاست‌های حمایتی دولت باعث رشد منظم، هدفمند و مستمر بخش کشاورزی شده و رشد تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی شده است.
محمدحسین اصغریان افزود: با اقدامات انجام شده دولت، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سه سال اخیر، بیش از صددرصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: همچنین اجرای سیاست‌های ترویجی و به زراعی در این بخش از جمله تخصیص تسهیلات کم بهره به چایکاران تأثیر بسزایی در ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی از برگ سبز چای داشته است.
اصغریان به اقدامات انجام شده از سوی دولت در حوزه برنج در سه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در حوزه برنج نیز منطقی شدن واردات عملا بارقه‌های امید را برای عادلانه‌تر شدن قیمت آن در سال جاری در دل شالیکاران استان زنده کرده و امید است سالی پررونق و پرمحصول را در این محصول راهبردی شاهد باشیم.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان افزود: تاکنون حدود 9 هزار و 700 هکتار در اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی اراضی که از سال 94 آغاز شد، انجام شده و در سال جاری نیز حداقل 10هزار هکتار دیگر به آن افزوده خواهد شد.
اصغریان افزایش توان تولید محصولات استراتژیک و دیگر محصولات کشاورزی شامل برنج، چای، مرکبات، فندق، زیتون و دیگر محصولات زراعی و باغی از طریق بکارگیری تجهیزات مکانیزه و بهره مندی از دانش روز کشاورزی را از جمله اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی استان اعلام کرد.
وی گفت: همچنین کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از طریق تجهیز و نوسازی ماشین آلات و ایجاد صنایع بالادستی استفاده کننده از این ضایعات، از دیگر اقدامات بخش کشاورزی است.
اصغریان با بیان اینکه بحث پرورش ماهی در قفس در دریا و نیز خط ساحلی در اولویت ویژه قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به اخذ تمامی مجوز های قانونی، جواز تاسیس برای تولید 12 هزار و500 تن ماهی در قفس صادر شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.